Deel dit artikel
-

Bol.com verlaagt commissies voor verkooppartners

Voor een groot aantal productgroepen past bol.com de variabele commissie aan die verkooppartners betalen wanneer zij via bol.com artikelen verkopen.

Verkooppartners die via bol.com verkopen, betalen een commissie die bestaat uit een percentage over de verkoopprijs, plus een vast bedrag.

Op 1 maart krijgen elf productgroepen een lager variabel tarief en drie productgroepen een hoger variabel tarief. Het vaste commissiebedrag, dat wordt bepaald op basis van de prijsklasse waarin het artikel valt, blijft ongewijzigd.

Voor diervoeding, gameseats, baby hardware, printers en duikspullen gaat de commissie soms fors omlaag. Voor kerstbomen, seksspeeltjes en sets en Apple telefoons en tablets moet een hogere commissie worden betaald.

De verlaagde commissies bieden partners de mogelijkheid meer artikelen uit die productcategorieën aan het assortiment toe te voegen, stelt de online retailers. Ook kunnen partners waar mogelijk hun verkoopprijzen aanscherpen.

Of de commissieverlagingen te maken hebben met de concurrentie van Amazon laat bol.com in het midden.

In de zomer volgt nog een commissieverlaging in de categorie Mode en de categorie Fast moving consumer goods (zoals babyverzorging, persoonlijke verzorging, huishoudmiddelen en gezondheid).

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond