Deel dit artikel
-

Boodschappendienst Jumbo in Google Assistent

Jumbo heeft in de vandaag gelanceerde app voor Nederlandstalige Google Assistent een boodschappendienst opgenomen. Met behulp van spraaktechnologie kunnen digitale boodschappenlijstjes opgesteld en aangevuld worden.

De klant geeft in de Google Assistent aan dat hij wil praten met Jumbo en noemt een product. De Google Assistent doet vervolgens allerlei suggesties. Na de bevestiging worden de boodschappen toegevoegd aan het boodschappenlijstje van de klant.

‘Door verschillende spraakopties op meerdere platforms aan te bieden, willen we het voor de consument nóg gemakkelijker en leuker maken om boodschappen te bestellen of een boodschappenlijstje te maken voor in de winkel,’ aldus Jumbo.

De supermarkt introduceerde vorig jaar al een spraakoptie in haar bestaande mobiele app. Jumbo heeft de nieuwe toepassing in eigen beheer ontwikkeld.

Ook Albert Heijn en bol.com, beide dochterondernemingen van Ahold Delhaize, zijn vanaf nu bereikbaar via de Google Assistent. Door de app te openen en ‘praat met bol.com’ te zeggen, kan bol.com klanten helpen om een cadeautje te vinden. Ook is de bol.com dagaanbieding hier te horen.

Vandaag kondigden ook diverse andere bedrijven toepassingen aan voor het spraakhulpje van Google, waaronder Centraal Beheer. Na gewoon bellen met Apeldoorn, kun je straks ook via Google contact zoeken met de verzekeraar.

RTL gebruikers kunnen Buienradar, Videoland en RTL Nieuws met hun stem aansturen. Het 538 Nieuws van Talpa wordt de komende dagen beschikbaar gesteld via de Nederlandstalige Google Assistent.

Google Assistent werkt ook samen met Daan, de service assistent van PostNL. Daan geeft door middel van spraakgestuurde interactie antwoord op vragen zoals ‘Wanneer komt mijn pakket?’, ‘Waar kan ik mijn pakket versturen?’ of ‘Waar is de dichtstbijzijnde brievenbus?’. Ook laat Daan het weten als je je bezorgmoment kunt veranderen. PostNL is de eerste bezorgdienst die gekoppeld is aan de Nederlandstalige Google Assistent.

Ook KLM behoort tot de kopgroep van bedrijven die Nederlandstalige diensten aanbieden via het platform. Hierbij wordt gebruik gemaakt van KLMs eigen slimme assistent BB, kort voor Blue Bot.

 

Dit bericht is 15 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond