Deel dit artikel
-

Booking en Expedia informeren consumenten duidelijker over hun aanbod

Booking.com en de Expedia-groep hebben de informatie voor consumenten over hun aanbod op hun websites verduidelijkt. Hiermee voldoen zij aan de uitgangspunten van het consumentenrecht, meldt Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Met Booking.com waren hierover eerder al afspraken gemaakt. Deze gelden nu ook voor de Expedia-groep. Andere platformen die reizen en accommodaties aanbieden worden hier de komende tijd ook op aangesproken.

Booking.com en de Expedia-groep zijn voortaan duidelijk over:
• hoe zoekresultaten tot stand komen;
• dat zoekresultaten hoger op de lijst staan omdat daarvoor is betaald;
• de totaalprijs van accommodaties inclusief onvermijdbare kosten;
• de beschikbaarheid van kamers op bepaalde data; geen suggestie van onterechte schaarste;
• aanbiedingen, deze moeten ook echte aanbiedingen zijn;
• de prijs; zo mag bijvoorbeeld een prijs niet als korting worden gepresenteerd als dit niet zo is
• het onderscheid tussen professionele en particuliere aanbieders.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond