Deel dit artikel
-

Booking.com claimt zijn plek als ‘meest waardevolle Nederlandse merk’

De totale waarde van de meest waardevolle Nederlandse merken is met 10 procent gestegen. Dit blijkt uit het nieuwe Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2024 rapport. Met een totale waarde van bijna $80 miljard in het afgelopen jaar blijven Nederlandse merken boven verwachting presteren als het gaat om het genereren van merkwaarde. Booking.com is voor het eerst het meest waardevolle Nederlandse merk, dankzij een waardestijging van 40 procent naar 16 miljard dollar.

Booking.com biedt klanten veel kwaliteit en waarde en is uitgegroeid van een hotelboekingssite tot een onmisbaar reismerk. Het merk is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van mensen en scoort hoog op zowel Demand als Pricing Power. Het merk was de afgelopen drie jaar prominent aanwezig tijdens de Super Bowl met advertentiecampagnes met Idris Elba, Melissa McCarthy en dit jaar Tina Fey, wat heeft bijgedragen aan de wereldwijde bekendheid van het merk.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!