Deel dit artikel
-

Booking.com: reizigers ervaren veel druk van social media

Een op de vier reizigers droomt ervan op social media de kost te kunnen verdienen als influencer. Dit blijkt uit onderzoek van Booking.com onder meer dan 21.500 mensen uit 29 landen.

Volgens Booking.com is de druk van social media op reizigers groot. Zo ziet 28 procent mogelijkheden om met behulp van reisfoto’s en -verhalen een carrière op te bouwen als travel blogger of social media-persoonlijkheid.

Verder worden social media gebruikt om inspiratie op te doen. Booking.com stelt dat een op de vijf reizigers (17 procent) kijkt waar beroemdheden verblijven, en vervolgens een accommodatie zoekt die daarop lijkt. Bijna een op de tien (9 procent) doet op foto’s de pose van hun favoriete beroemdheid of Instagrammer na.

Iedereen wil authentieke plaatjes zien op social media, maar bij eigen foto’s speelt dat minder. Zo heeft 12 procent weleens een oude, mooiere foto van zichzelf op een andere vakantie gedeeld en gedaan alsof die recent is genomen. Elf procent maakte een foto van een hotel waar ze niet verbleven en deed alsof dat hun accommodatie was.

Booking.com stelt ook dat 28 procent een accommodatie uitkiest met in het achterhoofd hoe deze overkomt op social media. Overigens blijkt na navraag dat dit niet per definitie de doorslaggevende keuzefactor is: de respondenten konden op de vraag ‘Wanneer je een accommodatie boekt, in hoeverre houd je dan rekening met het volgende?’ kiezen uit een lijst met antwoorden en mochten meer opties aanvinken. De druk van social media is dus gelukkig minder hoog dan Booking.com doet voorkomen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Harold

Even de documentaire van de VPRO bekijken over Instagram en je weet dat de hele influencer wereld enorm fake is. Dit model ligt op z’n gat.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond