Deel dit artikel
-

Booking.com: social media stimuleren reislust millennials

Millennials laten zich sterk beïnvloeden door reisposts op social media. Bijna de helft van de 18- tot 34-jarigen (45 procent) zegt dat hun social media feed hen het gevoel geeft dat iedereen op reis is behalve zijzelf.

Dit blijkt uit onderzoek van Booking.com onder 15.000 reizigers uit twintig landen.

Vierenveertig procent van de millennials zegt dat ze door hun feed het idee hebben dat ze nieuwe reiservaringen mislopen. Zesenveertig procent is jaloers op de reisverslagen die ze zien. En 34 procent zegt dat ze meer reizen en meer nieuwe reiservaringen proberen op te doen, zodat ze nieuwe foto’s kunnen plaatsen op hun social media.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat social media een belangrijke rol spelen bij de keuze van een reisbestemming: 44 procent maakt hiervoor gebruik van hun sociale netwerken en 55 procent haalt er inspiratie uit.

Verder vindt 58 procent dat ze avontuurlijker zijn dan de vorig generatie. Die perceptie is overigens niet voorbehouden aan de millennials: 54 procent van de 35- tot 54-jarigen vindt zich avontuurlijker dan hun voorgangers en bij de 55-plussers is dat 50 procent.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond