Deel dit artikel
-

Born05 en KLM winnen zes Webby Awards (update)

Met de jubileumuitgave van het digitale iFly KLM Magazine (iFly50) hebben het Utrechtse Born05 en KLM zes Webby Awards binnengesleept.

iFly50 was genomineerd in drie categorieën: Best Visual Design (Aesthetic), Best User Experience en Tourism & Leisure. In elke categorie werd de publieksprijs (People’s Voice) en de juryprijs gewonnen. Nederland telde dit jaar 46 nominaties.

MediaMonks heeft dit jaar acht awards gewonnen; het hoogste aantal voor het bedrijf tot nog toe in één jaar.

MediaMonks heeft onder andere een Webby Award en een People’s Choice Award gekregen in categorie Online Film & Video, VR: Cinematic or Pre-Rendered (Branded) voor hun project Greenpeace: A Journey to the Arctic; voor Helping Heart in de categorie Mobile Sites & Apps en Technical Achievement; en voor Uber: Where To? in de categorie Advertising & Media, Product & Services.

Het creatieve productiebureau heeft ook een People’s Voice Award gewonnen voor het project Bullying in Virtual Reality in de categorie Advertising & Media, Best Cause Related Campaign, en een Webby Award voor Samsung: DISCOVR the World in de categorie Online Film & Video, Travel & Adventure.

De interactieve documentaire Jheronimus Bosch, de Tuin der Lustenm heeft de Webby Award publieksprijs in de categorie Art gewonnen.  Eerder won de documentaire zilver bij de SpinAwards, goud bij de European Design Awards, goud bij de Cross Media Awards en de UN World Summit Mobile Award 2016.

De 21st Annual Webby Awards gaan dit jaar vooral naar internationale namen: CNN, FactCheck.org, Airbnb, The New Yorker, Beyoncé, Lady Gaga, Google en Planned Parenthood.

De Webby Awards worden ook wel de Oscars onder de webprijzen genoemd. De prijzen worden 16 mei uitgereikt.

Dit bericht is 473 keer gedeeld

1 Reactie

Rosa - Emerce

@ Rogier & Caroline van Born05 van harte gefeliciteerd!
Gaaf!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond