Deel dit artikel
-

Brandnew lanceert nieuwe retail designpropositie

Het Nederlandse bedrijf Brandnew heeft haar activiteiten op het gebied van Identity & Packaging design uitgebreid met retail design. Daartoe is een nieuw team aangetrokken bestaande uit Hans Rietveld (Creative) en Leontine de Groot (Strategy).

Brandnew wil merk, product, dienst en beleving laten samenkomen, zowel visueel, fysiek als virtueel.

De afgelopen negentien jaar heeft Brandnew aan vele designtrajecten voor zowel A-merken als retailers gewerkt. Steeds duidelijker werd dat design het verbindende element is tussen merk, omgeving en shopper om echte engagement (wederzijdse relatie) te bereiken.

De Groot heeft ondervonden dat merken en retailers echter moeite hebben om de shopper bij te houden en echt centraal te stellen: ‘Het gaat niet meer om multi-channel, cross-channel of omni-channel. Of over traffic. Het gaat om de ontmoeting, waar en wanneer die ook plaats heeft. En dat die ontmoeting altijd waardevol, herkenbaar en wederzijds is met design dat de shopper centraal stelt.’

Design wordt volgens het bureau nog heel vaak als een ‘one-off’ benaderd. Een keer in de zoveel tijd vernieuwen we het verpakkingsdesign of de winkelformule en dan zijn we weer klaar voor de komende jaren. Om relevant te blijven, zul je continue met vernieuwend design je merk en shoppers moeten verbinden. ‘Design als permanente tool.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond