Deel dit artikel
-

Brievenbussticker voortaan online aan/uit zetten

Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie van ieder huishouden om wel of geen reclamefolders te ontvangen digitaal plaats. Huishoudens kunnen hun voorkeur doorgeven en aanpassen via www.InMijnBus.nl. Hiermee verdwijnt de brievenbussticker uit het straatbeeld.

InMijnBus maakt het eveneens mogelijk om bezorging tijdelijk uit of aan te zetten. Voor de registratie via InMijnBus zijn geen gegevens van personen nodig. Hiermee is Nederland het eerste land in de wereld dat deze voorkeur digitaliseert.

Vanaf 1 april 2022 zal MailDB de eerste pilots met InMijnBus gaan uitvoeren in verschillende wijken. Vanaf 1 juli 2022 zullen dan de eerste steden overgaan naar InMijnBus. Ieder huishouden ontvangt een kaart waarmee via een QR code of telefonisch met een unieke code de voorkeur kan worden aangepast.

Deze unieke codes horen bij het huis en worden bij verhuizing overgedragen aan de nieuwe bewoners die hun voorkeur weer kunnen aanpassen. Zo is het niet nodig om gegevens van of over personen te delen.

Op 1 januari 2023 zal heel Nederland zijn overgegaan op InMijnBus. Middels een online publiekscampagne vanaf het tweede kwartaal van dit jaar zal MailDB de komst van InMijnBus onder de aandacht brengen van de Nederlandse consument.

Deel dit bericht

11 Reacties

gerard verlinden - prive

ik vind het prima als ze verdwijnen ik lees ze nooit ze gaan ongelezen bij het oud papier en de gang naar de gemeente is me te omslachtig

Jan Jaap - HiHello BV

Dit werkt toch niet? Moeten folderbezorgers (kids 15-18 ofzo) en huis aan huisbladenbezorgers (zelfde leeftijd) een folderwijk met een looplijst gaan werken? Onbegonnen werk… Dan is die sticker die er al is zo veel effectiever. En ik mag weer gegevens in een DB stoppen voor een huis aan huis krant?? Die uitnodiging gaat naar het oud papier, en de sticker mag zn werk blijven doen!

Rob Kattenberg

Dit gaat echt niet werken. De jeugd die nu bezorgt gaat dit niet langer doen als ze met een lijst moeten gaan werken. Dit gaat ze veel meerijd kosten en zullen hun verdiensten er niet op vooruit gaan. De bewoners krijgen dan helemaal niets meer in de bus. Handhaaf de sticker. Deze kun je zelf ook op de computer uitprinten en op de bus plakken, hoef je rede deur ook niet voor uit

F.Smit

Dit gaat niet werken. Uit ervaring weet ik de magere opbrengst van dit werk, dus de bezorger neemt zoveel mogelijk mee op zijn arm en heeft echt geen zin of fysiek ruimte om ook nog op een lijst te kijken, ook geen digitale lijst. En de leuke filmpjes waarmee de jongeren worden gelokt kloppen natuurlijk niet. Het lijkt altijd stralend weer en een ontspannen wandeling, maar de werkelijkheid is, dat je echt hard moet lopen om het werk af te krijgen in de vooraf bepaalde tijd.

Peter bovens

Goedemiddag we hebben net met spotta gebeld over de mail mijnbus we zijn bezorgers en normaal ben ik iemand die in oplossing denkt maar wat ik nu gelezen heb vind ik niet snel een oplossing. 

Wat ik lees als dit in werking komt wij als bezorgers iedere week moeten inloggen en kijken of er iets veranderd is in de bezorgwijk wie de knop aan of uit heeft staan dit moeten we dan uitprinten of onthouden.

Uitprinten de meesten kunnen niet printen dan zijn er mensen die hebben geen printer of de inkt is op.

Digitaal in de gsm ook dit werkt niet regen slecht voor de gsm of koud handschoenen aan.

Onthouden dat is geen doen om de gehele wijk te onthouden wie de knop nu uit of aan heeft staan.

Als dan iedereen de stickers van de bus hebben gehaald moet je met een lijst lopen om te weten waar je niet mag ingooien omdat dit ook iedere week kan veranderen onbegonnen zaak en kost voor de bezorgers veel tijd en geld om uit te printen en slecht voor het milieu. 

Dan heb je nog een ding iedere bezorger weet wanneer er waar iemand op vakantie is want die wil 3 weken geen spotta kans voor criminelen om aan deze informatie te komen tegen betaling een slechte zaak.

Als ik alles op een rijtje zet denk ik dat er veel bezorgers ermee gaan stoppen (wij wel)omdat dit niet werkbaar is en ik geen pasklare oplossing zie wat gemakkelijker werkbaar zou zijn.

1 oplossing zou kunnen zijn dat als je door een wijk loopt er op de gsm een melding komt waar je niet mag bezorgen dit is in de winter niets en ook niet als het regent maar zou een oplossing kunnen zijn als iedereen ook een gsm heeft.

Nogmaals normaal denk ik in oplossingen maar ik kan werkelijk niets verzinnen wat makkelijk werkbaar is omdat je iedere week moet inloggen om te kijken welk adres aan of uit staat dit werk echt niet.

S. Zanders

Wat een slecht idee zeg.
Dat is vragen om problemen.
De jeugd verdient al slecht met folders bezorgen, maar met deze actie krijg je geen bezorgers meer gevonden. Niet te doen als je er steeds een blad of telefoon bij moet houden als je de armen vol met folders hebt.
Er zullen veel klachten komen van “folders niet ontvangen ” denk ik zo.
Als consument zit ik ook niet op deze “service” te wachten. Als ik geen folders wil plak ik de sticker wel af. Daar hoef ik niet voor op het internet te gaan zoeken.
Tegen de tijd dat ik met vakantie ga ben ik de naam van die site om af te melden al lang vergeten. Zit ik nóg met een bulk reclame in mijn brievenbus.
Soms zijn verandereringen niet altijd een vooruitgang…

Pieter Vermaas

Ik heb een viertal prangende vragen.

• Ten eerste, “waar gaan mijn belastingcenten heen?”, met dit als achtergrond: de website inmijnbus.nl is gemaakt door Born05 – “digital branding agency”, te vinden op born05.com. De contactpagina van inmijnbus.nl heeft een niet te bereiken e-mailadres (daar zijnde p.a.@maildb.nl). Het domein maildb.nl is geregistreerd door Jacobus Trougolt Holding B.V. (Stadionweg 1384HG te Amsterdam). Wat gebeurt hier…?

Nogmaals: “waar gaan mijn belastingcenten heen?”

Vervolgvragen, praktisch:
• Ik probeer echt goed te visualiseren hoe dit systeem bezorgers gaat helpen. Ze kunnen niet meer visueel zien waar ze wel en waar niet iets in de bus kunnen doen. Moeten ze met hun telefoon gaan rondlopen om dit te achterhalen? Dit lijkt me enorm onpraktisch en vertragend werken – ze krijgen al zo weinig betaald…
• Hoe kan ik als bezorgen van iets dat ik lokaal wil verspreiden (de pizzabakker op de hoek, de hondenkapsalon of schoonmaakster in de buurt) zonder een account aan te maken – je gegevens staan weer eens ergens – zien of iemand flyers wil ontvangen?

• Een laatste, prangender vraag: hoe is dit plan tot stand gekomen? Wie was erbij betrokken? Welke bedrijven zijn er betrokken in dit plan, en welk geld is waaraan uitgegeven? Waar heb ik dit kunnen inzien vooraf, en waar kan dat nu achteraf? En waar heb ik bezwaar kunnen aantekenen? Ik wil het oprecht allemaal weten.

Pbr

Niet zo zeuren mensen, wij van de ochtendkrant lopen al jaren met een looplijst, en dat met 11 verschillende titels. De meeste lopen zelfs volledig zonder lijst.

Souf - Bezorger spotta

Het is niet te doen ik ben geen onthoud bezorger en ik ben al 2 uur bezig laat staan dat ik nog bij elk huis moet gaan checken .
Stel dit plan gaat door dan ga ik Iedereen zijn of haar folder bij mij thuis op komen halen of ik stop overhal gewoon een folder in

willen

dit gaat niet werken , er zijn veel ouderen die graag een folder willen hebben, en die dit via internet aan en uit zetten , nauw succes.
en daarbij , als dit er doorkomt stoppen wij met de folders rondbrengen.

Erik

Plan lijkt inmiddels van de baan. De website is in ieder geval offline gehaald.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond