Bringly valt in Duitse handen

Logistiek specialist Bringly uit Amsterrdam is overgenomen door het Duitse softwarebedrijf JTL. Verkopend directeur Rajiv Laigsingh kan zijn dienst versneld internationaal uitrollen.
Dat gebeurt dan wel onder de vleugels van het Duitse moederbedrijf. Bringly voegt kennis en expertise toe over de ‘post-sale service’, makkelijk gezegd: de kwaliteit en nauwkeurigheid van de pakketbezorging.
“We waren bezig ons te oriënteren op een investeringsronde en kwamen in gesprek met JTL. Onze ambities sluiten aan en zij hebben enorm veel internationale data en inzichten. Zelf werken wij en en vanuit Nederland, maar als onderdeel van JTL Shipping kunnen we sneller in het buitenland groeien.”
De Duitsers zijn op logistiek gebied in e-commerce niet zo ver als de Nederlanders. Ze doen labelprinten en track & trace. Bringly laat de winkelier op grond van data de beste vervoerder kiezen voor zijn specifieke behoefte. Vanuit het perspectief van de consument: die krijgt zijn bestelling geleverd op een wijze en tijdstip die passen bij zijn behoefte.
JTL, een ERP-provider, bouwt aan een vorm van end-to-end dienstverlening. Bringly is daarin de verzendende component. Aan de kant van de retouren, een onderschat specialisme in e-commerce, sloegen de Duitsers uit Hückelhoven, nabij Roermond en Sittard, begin dit jaar al hun slag. Toen kochten ze het Nederlandse bedrijf Returnless.
De laatste handtekening voor de verkoop werd halverwege vorige week gezet. Hoeveel geld met de transactie gemoeid is, houden de partijen voor zich. HG Capital is de externe investeerdersgroep die JTL’s groeiplannen helpt financieren.
Europees crossborder e-commerce is in 2026, naar inschatting van Cross-Border Commerce Europe, goed voor 26,5 miljard euro, een derde van de totale e-commercemarkt op het continent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond