Deel dit artikel
-

Britse reclame-industrie: klimaatneutraal per 2030

Alle grote namen van de Britse online en offline reclame-industrie willen per 2030 klimaatneutraal werken. Ze formuleren meetbare doelen en beloven daar actief naar te handelen.

Tot de deelnemers aan ‘Ad Net Zero’ behoren onder meer Advertising Ascation, IAB, Accenture Interactive, Channel 4, Facebook, Guardian, Google, Unilver, de grote klassieke bureaunetwerken en nog tientallen anderen.

Ze streven naar ‘netto nul CO2-uitstoot middels financiering, het delen van expertise en capaciteit’. Dat is breed uit te leggen, maar het initiatief reikt per saldo verder dan elk ander iniatief op het Europese vasteland. Vergelijkbare brancheprojecten zijn er niet.

Concreet houdt het plan in deze fase in, dat er vijf werkgroepen zijn opgericht met een voorzitter en elk hun eigen doelen voor 2030. De ene groep richt zich op het het meten en terugdringen van CO2-uitstoot in de reclamepraktijk, de ander op het beperken van uitstoot bij het content- en creatie en weer een ander kijkt naar reducties te realiseren met gerichte mediakeuzes.

Er wordt ook gekeken naar het groener maken van awardshows en andere events.

Foto: mini malist (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond