Deel dit artikel
-

Britse toezichthouder neemt online hotelboekers onder de loep

De Britse Competition and Markets Authority (CMA), vergelijkbaar met onze ACM, gaat hotelboekingssites onderzoeken. De toezichthouder wil zich ervan verzekeren dat consumenten niet worden misleid met vage en onduidelijke informatie.

Het onderzoek richt zich op zaken als verborgen kosten, de presentatie van de zoekresultaten, claims dat er korting wordt geboden en ‘pressure selling’. Dat is het verschijnsel waarbij boekingssites claimen dat er nog maar heel weinig hotelkamers beschikbaar zijn, “Dus boek nu”. De CMA gaat kijken of dat wel waar is.

Alle grote boekingssites op de Britse markt zijn aangeschreven met het verzoek input te geven. Aan de andere kant wordt ook aan hotels en de consument gevraagd om data te leveren. Zodoende kan de waakhond de materie van alle kanten onderzoeken.

Zeventig procent van de consumenten die op zoek is naar een hotelkamer gebruikt online boekingssites. “Die moeten betrouwbaar zijn. We vrezen echter dat de consument niet altijd en per se de beste deal aangeboden krijgt”, aldus de CMA.

Foto: Fran Urbano (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond