Deel dit artikel
-

Brussel gaat overname Kustomer door Facebook onderzoeken

De Europese Commissie start officieel een diepgaand onderzoek naar de voorgenomen overname door Facebook van de Amerikaanse start-up Kustomer, gespecialiseerd in klantrelatiebeheer.

Het bedrijf Menlo Park neemt een leidende positie in, zowel in de online display-advertentiemarkt als in de berichtenmarkt met WhatsApp, Messenger of Instagram, onderstreepte Eurocommisaris Margrethe Vestager maandag.

Tien nationale autoriteiten, waaronder de Nederlandse ACM hadden Brussel dit voorjaar al gevraagd de overname onder de loep te houden.

Naast een vermindering van de concurrentie op de markt voor software voor klantrelatiebeheer, vreest de commissie dat Facebook te machtig wordt in de online display-advertentiemarkt. ‘Ons onderzoek heeft tot doel ervoor te zorgen dat de overname bedrijven of consumenten niet schaadt en dat de gegevens waartoe Facebook toegang heeft de concurrentie niet verstoren.’

Kustomer maakt geavanceerde klantservicesystemen voor bedrijven voor onder andere het afhandelen van vragen, bestellingen en retouren. In die systemen worden verschillende contactmogelijkheden, bijvoorbeeld via Facebook, Instagram en WhatsApp geïntegreerd in de klantafhandeling.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond