Deel dit artikel
-

Budbee lanceert shopping-app

Budbee publiceert een app om mee te shoppen bij aangesloten winkeliers. Het techbedrijf laat de gebruiker daarnaast ook het bezorgen van pakketjes qua tijd nauwkeurig regelen.

CEO en oprichter Fredrik Hamilton vertelde vorige week dat hij zijn bedrijf niet zozeer als logistieke speler ziet, maar eerder als techbedrijf. “We willen online winkelen makkelijk maken en bouwen daarom producten die dat faciliteren.”

De Zweed benoemt de gevestigde logistieke partijen als zijn concurrenten, maar met enig bravoure ook weer niet. “Zij zijn bezig hun oude werkprocessen te moderniseren. Wij richten ons op het gemak van de gebruiker.”

Vanuit die gedachte lanceerde Budbee in Zweden een shopping-app. Daarin zitten onder meer alle aangesloten webwinkels en een zoekmachine. De gewenste items kunnen vanuit de app worden gekocht en bezorgd laten worden.

Het hoofdkantoor laat per e-mail aan Emerce weten: “Nederland staat [voor de uitrol van de app] hoog op de prioriteitenlijst.”

Strikt genomen gaat het niet om een aparte app, maar een toevoeging op de bestaande app waarin de consument alle verzendopties beheert.

Het bedrijf lanceerde vorig jaar ook een abonnement op zijn bezorgdienst. Die is al wel beschikbaar in Nederland. Budbee Plus kost vijf euro per maand. Winkelend publiek krijgt daarmee meer en geraffineerder opties voor welke orders, los of gebundeld, wanneer worden thuisbezorgd. Het is de eerste bezorgdienst die naast zijn reguliere dienstverlening ook een apart abonnement aanbiedt.

Fredrik Hamilton was vorige week een van de sprekers op een investeerdersdag van kapitaalverstrekker Kinnevik. Dat heeft zijn belang van 29 procent voor 767 Zweedse Kronen, ongeveer 75 miljoen euro, in de boeken staan.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond