Deel dit artikel
-

Buitenreclame exploitant JCDecaux biedt meer inzicht in bezoekersverkeer

Buitenreclame exploitant JCDecaux maakt het per 1 juli mogelijk meer inzicht te krijgen in het verkeer rondom zijn digitale schermen. Daartoe werkt het bedrijf samen met Resono.

Het mobiele panel van Resono bestaat uit ruim een miljoen Nederlanders die gegevens van hun mobiele telefoon willen delen. Dat gebeurt volledig geanonimiseerd en strikt volgens de Europese privacyregels.

Het aantal mensen dat zich in een tijdsbestek binnen zichtafstand van het digitale scherm bevindt wordt geteld en zo kan een nauwkeurige schatting van de drukte worden berekend.

Het aantal gemeten passanten wordt verwerkt tot een D-OTS (digital opportunities to see) per scherm en is beschikbaar via CAFAS. De passantendata wordt uitgedrukt in impressies en met de D-OTS aanpassing komt dat voor het JCDecaux netwerk neer op 320 miljoen impressies per maand (100% SOT).

Ook andere Out Of Home exploitanten onderzoeken momenteel het gebruik van smartphone data voor hun digitale netwerk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond