Deel dit artikel
-

bunq lanceert premiumdienst voor vast bedrag per maand (update)

Jongerenmerk bunq lanceert vanavond een premiumdienst, die volgens het bedrijf zelf een ‘volledig nieuw concept voor bankieren’ belooft te worden. Voor 7,99 euro per maand kunnen rekeninghouders onbeperkt gebruik maken van de diensten van de online bank. Ook voor geldopnames in vreemde valuta of roodstand hoeft niet te worden betaald.

Met de komst van premium is ook de bunq app ‘radicaal vernieuwd’, met een grote nadruk op gebruikersgemak. Onder meer kan MasterCard direct worden gekoppeld aan de rekening.

Met een CVC-code die elke paar minuten automatisch ververst in de bunq app (en niet op de pas wordt gedrukt) hebben criminelen volgens bunq ‘niets aan het kaartnummer van gebruikers, zelfs als deze wordt gestolen’.

Ook zijn mobiele betalingen direct via Android telefoons mogelijk. De gebruiker houdt zijn of haar Android telefoons tegen de PIN terminal en de betaling wordt direct uitgevoerd: gebruikers kunnen nu dus kiezen of ze hun pas of telefoon gebruiken.

Met WhatsApp betaalverzoeken kunnen ‘bunqers’ tot slot realtime betaalverzoeken delen via e-mail, WhatsApp of Messenger. Ontvangers van de link betalen via iDEAL, waarbij het geld direct op de rekening van de bunqer staat – ongeacht de bank waarmee wordt betaald.

‘Het klinkt aardig, een vast bedrag per maand voor al je bankzaken. Maar een snelle rekensom leert dat je bij ING voor hetzelfde 42,60 euro per jaar betaalt,’ schrijft RTLZ als reactie op het nieuws. ‘Met een paar keer rood staan, pinnen in landen buiten Europa en afrekenen met de mobiele app kom je dan uit op zo’n 55 tot 60 euro per jaar.’

Het nieuwe prijsmodel van Bunq is bij een deel van de klanten slecht gevallen. Want ook klanten die voorheen 1 euro per maand voor een Bunq-rekening en betaalpas betaalden, worden gedwongen om het nieuwe abonnement te nemen zodra zij iets aan hun account willen aanpassen.

Bunq werd najaar 2016 gelanceerd als mobile only bank. Inmiddels is het merk ook in Duitsland gelanceerd.

Deel dit bericht

1 Reactie

Mike

Bij een deel van de klanten slecht gevallen?! Kijk eens op het Bunq Together forum: er is niet een klant die hier positief op reageert en Bunq wordt massaal gedumpt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond