Deel dit artikel
-

Bureau Buutvrij for Life aan zijden draadje

Het Amsterdamse creatieve bureau Buutvrij for Life zoekt met een ludieke Black Friday-actie betaalde opdrachten. Vindt het die niet, dan is het over twee maanden afgelopen voor het twintig jaar oude bureau.

De timing van de actie lijkt misschien spitsvondig, maar voor Reuben Alexander is het bloedserieus. Hij is mede-oprichter van Buutvrij en legt aan Emerce uit: “We zijn eigenwijs en hebben een sterk moreel kompas. We zijn stellig over voor wie we wel en niet willen werken. Die principes kosten serieus veel geld. Ook al komt Shell en of een loterij met een miljoen, dat doen we niet.”

Maar dat is niet de hoofdreden voor de dreigende ondergang. “De recessie is ook bij ons keihard aangekomen. Eén van onze grootste opdrachtgevers zit opeens zo krap dat ze niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Twee opdrachten gaan niet door. En drie andere campagnes zijn uitgesteld tot volgend jaar. En daarmee is ons steengoede team, dat ‘op de groei’ is aangenomen, opeens topzwaar.”

“Er hangt veel werk in de lucht en 2024 ziet er gezond uit. Daar moeten we wel eerst komen.”

Om die koude periode te overbruggen, organiseert Buutvrij een ludieke actie die geld moet opleveren. Vanaf vandaag kunnen belangstellenden het bureau voor één dag inhuren. “In de ochtend geef je ons een briefing en aan het einde van de dag krijg je drie ideeën. Het is vervolgens aan die partij zelf wie ze dat laten uitwerken, ons of een ander.” Inhoudelijk zijn de opties breed, van een radio- of videoscript tot een activatie-idee of een quickscan. Kosten: 3.800 euro.

De eerste reacties zijn meer dan bemoedigend: “De opdrachten stromen binnen en we krijgen een regen van leads en liefde.”

Buutvrij for life is 20 jaar geleden opgericht door Reuben Alexander en Maarten Boer (foto). Het bureau heeft 13 mensen in dienst en maakt geen deel uit van een bureaugroep of netwerk anderzins.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond