Burst in handen van Intracto Group

Het digitale bureau Burst uit Rotterdam komt in handen van Intracto Group, dat daarmee uitgroeit tot een organisatie van ruim negenhonderd man.
Hoeveel Intracto voor Burst betaalt houden de partijen voor zich. De buy & build-strategie van het Belgische bedrijf wordt medegefinancierd door Waterland. Eerder voegde CEO Pieter Janssens de bureaus One Shoe, Isaac, GUC Agency, Frontmen en EZcompany al aan zijn Nederlandse organisatie toe.
Rotterdam wordt de locatie voor de vijfde zogeheten campus na Den Bosch, Eindhoven, Utrecht en Amsterdam. Dat is een term die Janssens hanteert voor een open plek van samenwerking en kennisuitwisseling voor medewerkers, klanten en andere belangstellenden. Burst zit sinds begin dit jaar aan het Weena in Rotterdam, praktisch naast Coolblue.
Directeur Hans Maltha van Burst zegt tegen deze uitgave: “Dit versnelt onze plannen met vijf tot zeven jaar. Toen de mogelijkheid op ons pad kwam, hebben we het serieus onderzocht en alles klopte gewoon. Ik heb gekeken naar de drie belangrijkste pijlers: onze mensen, onze klanten en mijn ambitie. Iedereen gaat erop vooruit. Onze mensen krijgen nieuwe kansen en honderden collega’s, onze klanten kunnen een beroep doen op extra capaciteit en ikzelf kom in een omgeving met veel mede-ondernemers.”
Voor het Rotterdamse bureau was er absoluut geen financiële noodzaak voor de transactie. Door de coronacrisis zetten veel bedrijven, waaronder veel klanten van Burst, in op versnelling van hun digitale transformatie. Aan werk geen tekort voor specialistische bureaus. Niettemin was de deal snel rond. In juli kwamen Maltha, Janssens en diens Director Corporate Development Brian Hirman in contact met elkaar. Deze week werd de deal beklonken.
Burst is goed in creatie, contentstrategie en technologie. Intracto Group brengt een breed scala aan technologie, een grote afdeling marketingautomation, extra digitale marketingexpertises en contentproductie met zich mee.
Brian Hirman, die samen met een klein team de Nederlandse markt scout op groeimogelijkheden, zegt: “We bouwen aan een geïntegreerde propositie in de domeinen strategie, creatie, content, marketing en technologie. We groeien deels middels acquisities, maar ook organisch goed door. We merken dat klanten steeds meer naar end-to-end oplossingen zoeken: alles graag bij één partij onderbrengen. Wij geloven in het bouwen van ‘campussen’ om zo dichtbij zowel talent als klanten te zijn en via nauw contact efficiënt samen te kunnen werken.
Intracto Group wil op de West-Europese markt een dominante speler worden op het gebied van digitale technologie, creatie, content en online marketing. Het zwaartepunt ligt momenteel op Nederland en België, waarbij al voorzichtig de eerste initiatieven worden genomen in Duitsland en Scandinavië.
Die strategie vertoont overeenkomsten met hoe Dept via een buy & build-strategie versneld is gegroeid. De ambitie van Intracto Group is echter minder snel internationaliseren, maar wel een diepgaande lokale integratie om in elk land klanten geïntegreerd te helpen met een fullserviceteam.
Naast Dept en Intracto ontstaan nog twee bureaugroepen met vergelijkbare grote nationale ambities: Candid Group uit Amsterdam en NoSuch Group uit Rotterdam.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond