Deel dit artikel
-

BMW doet homepage takeover YouTube

De eerste elektrische auto’s van BMW moeten nog van de productieband lopen, maar de fabrikant is het digitale charmeoffensief al begonnen. Een homepage takeover op YouTube moet het publiek lekker maken voor twee nieuwe modellen.

Een dag lang stond de homepage van YouTube in Duitsland vorige week in het teken van de nieuwe elektrische BMW’s die volgend jaar op de markt komen. De bovenkant van Googles videosite, de zogeheten mastheadpositie, werd gesierd door de introductievideo van de BMW i. Dat zijn vooralsnog de twee modellen i3 en i8.

Het doel van de actie op YouTube was om de interesse voor de aanstaande en toekomstige modellen aan te wakkeren. Het marketingteam kon voor de eerste bekendmaking van de modellen al een nulmeting verrichten en in de lopende maanden een beeld opbouwen van hoe het nieuwe submerk wordt ontvangen op de markt.

Het internationale publiek kon reeds kennismaken met het i-model in de film Mission Impossible 4, waar hoofdrolspeler Tom Cruise veel en snel rondreed in de futuristische BMW.

Er werd ook al een campagne gehouden op iAd, het reclameplatform van Apple voor diens iPhone en iPad.

De pre launch campagne begint in Duitsland, maar de i-auto’s zullen volgend jaar met een mondiale online- en socialmediacampagne op de markt komen.

BMW zet ook indirecte digitale kanalen in om de elektrische voertuigen te promoten. Het bedrijf is partner van een aantal ontwikkelaars van mobiele apps.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond