Deel dit artikel
-

ByteDance (TikTok) tweede advertentiespeler in China

TikTok-eigenaar ByteDance haalt naar alle waarschijnlijkheid dit jaar 27,2 miljard dollar aan reclame-inkomsten binnen. Dat meldt Reuters op basis van anonieme bronnen.

Het totale omzetdoel van het bedrijf voor 2020 is ongeveer 30 miljard. Het merendeel wordt dus verdiend met reclame.

TikTok draagt weinig bij aan de totale omzet van het Chinese bedrijf. Douyin, de Chinese versie van TikTok, wel. Zestig procent van de advertentie-inkomsten komt van deze dochter, de rest wordt verdeeld door nieuws aggregator Jinri Toutiao en videoplatform Xigua.

ByteDance heeft Baidu al ingehaald als de op een na grootste digitale advertentiespeler van China. Alibaba Group staat op de eerste plaats.

De kloof tussen ByteDance en Alibaba zou dit jaar verder zijn verkleind.

Vandaag loopt de deadline af die de Amerikaanse regering had gesteld voor de verkoop van TikTok aan Oracle en Walmart. Het bedrijf is wederom naar de rechter gestapt om te voorkomen dat het bedrijf zijn Amerikaanse tak moet ontmantelen.

Er was al weken geen contact meer tussen de leiding van TikTok en de Amerikaanse regering. Mogelijk hebben recente rechtszaken rond TikTok en de presidentsverkiezingen hiertoe bijgedragen. Pogingen om TikTok te verbieden in Amerikaanse appwinkels zijn gestrand.

Het ministerie van Financiën zegt dat het een oplossing wil blijven vinden voor de nationale veiligheidsrisico’s die voortvloeien uit de overname van TikTok door ByteDance.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond