C&A lanceert nieuwe webshop voor elf EU-landen

Kledingconcern C&A wil in Europees e-commerce een rol van betekenis gaan spelen en rolt zijn webwinkel uit naar elf nieuwe landen, ook gebieden waar het geen fysieke winkels heeft.

Vandaag maakte C&A het voornemen bekend om op C-A.com een nieuwe Engelstalige webshop in elf landen. Dat brengt het totaal op twintig. Daaronder: Denemarken, Finland, Griekenland en Zweden, waar het bedrijf niet fysiek is vertegenwoordigd.

Voor de klanten in landen als Nederland, België en Duitsland verandert er niets.

De nieuwe markten krijgen allemaal hetzelfde aanbod tegen dezelfde prijs. Vooralsnog wordt de marketing en orderafhandeling centraal geregeld.

Wat zijn online strategie aangaat is C&A op de fashionmarkt zeker geen trendsetter en hooguit een volger. Over zijn verdere digitale plannen zegt het bedrijf niets, evenmin over de verwachtingen. Die klinken hooguit heel algemeen ‘bereik van de e-commerceactiviteiten meer dan verdubbelen’.

C&A claimt een Europees marktaandeel van 7,3 procent, een plus van 0,1 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijf uit Duitsland, in handen van de familie Brenninkmeijer, is volgens Die Welt op zoek naar nieuwe externe investeerders.

Foto: Matthias Ripp (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug