Deel dit artikel
-

Campagnepanel

Iedere maand legt Emerce een online campagne of uiting voor aan marketingprofessionals. Dit keer de site www.minuutje.nl dat het product Lassie Minuutje (rijst die binnen een minuut klaar is) moet aanprijzen. Bezoekers kunnen op de site over een bijzonder minuutje vertellen dat ze hebben beleefd.

Bart Bloemsma, junior consultant interactive van Gummo
“Lassie bewijst websites van formaat te kunnen maken. Naast de interessante productinformatie, leent het ijzersterke concept van de website zich voor een originele, pakkende, ludieke actie. Je kunt op de site posten wat je eigenlijk allemaal in een minuut kunt doen en daar kun je nog een fántástisch Lassie-pakket mee winnen ook. Iedereen kan nu zijn one minute moment met andere consumenten delen en blijkbaar is er ook veel behoefte aan zo’n applicatie. Dit blijkt wel uit het grote aantal posts op de site: maar liefst zeven in twee maanden! Een smakelijke website met een effectieve promotie staat bij Lassie binnen één minuutje op tafel.”
Beoordeling: 10+

Michiel van Riemsdijk, manager Yourzine:
“Het idee om gebruikers te betrekken bij je merk en product is niet verkeerd, maar de uitvoering van de campagne laat te wensen over. De site oogt niet uitnodigend en het design is vlees noch vis. Bovendien is niet direct duidelijk wat er van de gebruiker verwacht wordt. Je kunt een recept kiezen en dat door Lassie laten doormailen aan een bekende van je en je mag Lassie laten weten wat jij allemaal in een minuutje kan doen. De site lijkt puur en alleen in het leven geroepen om e-mailadressen te verzamelen. Met ‘brandgagement’ en het creëren van commitment bij je merk heeft dit weinig te maken. Bovendien is er ook niet genoeg lawaai omheen gemaakt, ik heb er noch offline noch online iets over gehoord. Kortom, het concept is aardig, maar de uitwerking had beter gekund, bijvoorbeeld door de consument te vragen zijn eigen ‘minuutje- recepten’ met anderen te delen.”
Beoordeling: 5

Ian Zein, directeur Indivirtual BV
“Het idee om mensen iets te laten vertellen over een bijzonder minuutje dat ze hebben beleefd is aardig. Het past echter totaal niet bij het product. Sterker nog: ik zou bij Lassie juist willen benadrukken dat een minuutje helemaal niets is. Dat je bij wijze van spreken niets merkt van een minuut, laat staan dat je parachute kunt springen in een minuut. Ik vind het een te platte vertaling van productnaam naar concept. De uitvoering is niet spannend, wel netjes. Helaas staan bijna geen minuutjes op de campagnesite. Dat straalt uit dat weinig mensen interesse hadden en dat versterkt het merk niet.Waren zelfs in de vriendenkring van de makers geen mensen te vinden die een minuutje konden verzinnen? De vier recepten zouden nog op de verpakking passen, dus daarvoor hoeft ook geen website gemaakt te worden. Deze campagnewebsite levert geen grote bijdrage aan de merkbeleving van Lassie.”
Beoordeling: 6

Champagnepanel scorecard:

1. Minuutje.nl (Lassie) 7
2. Win5laptops (Lays) 6,3

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond