Candid koopt het Brits Brand Potential

Media- en marketinggroep Candid uit Amsterdam zet zijn eerste stap op de buitenlandse markt met de overname van Brand Potential uit zuid-oost Engeland.
Candid groeit met dertig man aan consultants. Die worden ingeschakeld voor het transformeren van merken voor versnelde groei, maar Brand Potential heeft naast de commerciele en creatieve propostities ook een Brand Due Dilligence-diensten. Daarmee wordt de potentie van merken beoordeeld wanneer zij door een fusie- of overnametraject gaan.
Het is niet bekend hoeveel er wordt betaald voor het bedrijf uit Windsor, een stad ten zuid-westen van Londen.
Brand Potential blijft binnen het Candid platform als autonoom bureau onder zijn eigen naam opereren. Dit is in lijn met de T-shaped filosofie van Candid, waardoor agencies hun eigen sterktes kunnen benutten en de ondernemende spirit kunnen behouden.
De oprichters, Mary Say, Tom Lovett en Chris Molloy, treden toe als partners van Candid en blijven het management van Brand Potential vormen.
Rudiger Wanck, CEO van Candid, licht toe: “Met Brand Potential krijgen we direct op het niveau van merkconsultancy voet aan de grond in de UK en hebben we op het allerhoogste merkstrategische niveau toegang tot prachtige internationale klanten. Ook onze bureaus en klanten in Nederlands kunnen direct veel voordeel ondervinden van de kennis en ervaring van Brand Potential, aangezien we ook op korte termijn een vestiging in Amsterdam zullen openen.”
In september kondigde het Amsterdamse bureaunetwerk zijn internationale ambities reeds aan.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond