Deel dit artikel
-

Succesvol Cannes Lions voor Nederlandse bureaus

Voor het eerst presenteerde Nederlandse online en creatieve bureaus zich gezamenlijk tijdens Cannes Lions afgelopen week. De deelnemers vonden het een succes dat naar meer smaakt.

‘Made in Amsterdam’, zoals het initiatief is gedoopt, komt uit de koker van ADCN, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en de VEA. Zij vormen samen de zogeheten ‘Embassy of Dutch Creativity’.

Dertig bureaus met verschillende achtergronden, van advertising en design tot productie, presenteerden zich in Zuid-Frankrijk aan de internationale markt. Doel: nieuw talent aantrekken, nieuwe partners vinden voor buitenlands werk. En met succes. Woordvoerder Bert Hagendoorn: “Er waren die donderdag 75 buitenlandse gasten, waaronder vijftien serieuze gesprekken met talenten. Daarnaast zijn er contacten gelegd met buitenlandse bureaus en leveranciers.”

Het concept van Nederlands presentatie was sterk in zijn eenvoud: rondom het ontbijt, lunch en diner werden er sprekersessies gehouden. De sprekers waren experts wiens bekendheid tot buiten de landsgrenzen reikt.

“De ervaringen van dit jaar zijn een goede basis voor gesprekken voor de opzet van de volgende editie. Dat die komt staat wel vast. Omdat de aanlooptijd langer is, kunnen we de lat ook hoger leggen.”

Embassy of Dutch Creativity, Cannes Lions 2015 from MADE.FOR.DIGITAL on Vimeo.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond