Deel dit artikel
-

Weer topmaand voor online retail

Ook in februari was de online omzet volgens het CBS weer ongekend hoog: 103,7 procent meer dan in dezelfde maand een jaar eerder.

Sinds het begin van de publicatie van de internetverkopen in januari 2014 is de groei niet zo sterk geweest. Dat geldt ook voor de multi-channelers. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 65,1 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet normaal gesproken een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 162,1 procent.

De lockdown had zijn effect of de fysieke retail: de detailhandel heeft in februari 2,8 procent minder omgezet dan in februari 2020. Het verkoopvolume was 4,5 procent lager.

Door de aanhoudende strenge maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus leed de non-foodsector ook in februari een fors omzetverlies. De foodsector realiseerde echter meer omzet dan een jaar eerder.

De omzet van de winkels in non-food kromp in februari met 30,3 procent. Vrijwel alle branches in de non-foodsector leden omzetverlies. De daling van de omzet was het grootst bij de kledingwinkels en de winkels in schoenen en lederwaren. Voor veel winkelbedrijven was het online kanaal en click en collect de enige mogelijkheid om omzet te behalen in februari. Drogisterijen waren een van de uitzonderingen in de non-foodsector. Deze winkels hebben in februari meer omgezet dan een jaar eerder.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond