Deel dit artikel
-

Online bijna 25 procent minder omzet in februari

De online omzet was in februari 24,7 procent lager dan in februari 2021. Webwinkels hebben 8,7 procent minder omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 39,9 procent. In februari 2021 groeide de online omzet met bijna 104 procent.

De online omzet van voedingsmiddelen en drogisterijen lag in februari 2022 iets hoger dan in februari 2021. De online omzet van consumentenelektronica, van overig non-foodartikelen en van kleding en modeartikelen lag in februari 2022 lager dan in februari 2021.

De omzet ging naar de fysieke detailhandel. De totale handel heeft 16,5 procent meer omgezet dan in februari 2021, meldt het CBS. Het verkoopvolume was 12 procent hoger. De omzet van de non-foodsector groeide met 57,7 procent, terwijl de omzet van de foodsector kromp met 2,9 procent .

De kleding- en schoenenwinkels hebben in februari fors meer omgezet dan in februari 2021, maar leden toen juist flinke omzetverliezen. Per saldo was de omzet van deze winkels in februari 2022 ook hoger dan in februari 2020. De overige deelbranches in de non-food hebben in februari 2022 ook meer omgezet dan een en twee jaar eerder.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond