Deel dit artikel
-

Online 1,2 procent minder omgezet tijdens feestdagen

De online omzet was in december 1,2 procent lager dan in december 2022. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 1,3 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), kromp met 4,6 procent, volgens cijfers van CBS.

De online omzet van winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen en de winkels in overige non-foodartikelen lag in december 2023 hoger dan in december 2022. De online omzet van de winkels in consumentenelektronica en de kledingwinkels was lager dan een jaar eerder.

De totale detailhandel heeft in december 4,2 procent meer omgezet dan in december 2022. Het verkoopvolume was 1,7 procent hoger. De omzet van de foodsector groeide met 4,6 procent, die van de non-foodsector met 2,6 procent.

De omzet van de non-foodwinkels groeide in december 2023 met 2,6 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 1,2 procent hoger dan een jaar eerder.

De drogisterijen, de kledingwinkels en de winkels in schoenen en lederwaren hebben in december meer omgezet dan in december 2022. Daarentegen hebben winkels in meubels en woninginrichting, winkels in doe-het-zelfartikelen (inclusief keukens en vloeren), winkels in consumentenelektronica en witgoed en winkels in recreatieartikelen in december minder omgezet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond