Deel dit artikel
-

Emerce Conversion: Center Parcs over brandings tijdens corona

Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.

Als onderdeel van een internationaal concern heeft Center Parcs afgelopen jaar alle denkbare dynamieken van een markt kunnen ervaren. Bovendien moesten de marketeers daar constant op inspelen.

Tijdens Emerce Conversion vertelt Henri Otterspeer, Group Online Media Manager, hoe men programmatic advertising inzette. “Er zijn parken een tijd helemaal gesloten geweest en er waren situaties waarin in verschillende landen verschillende regels golden. Inmiddels hebben we overal de relaunch campagnes weer achter de rug.”

In de slechtste coronamaanden werd veel minder geïnvesteerd in branding, maar ook bij social media en programmatic krompen de budgetten aanmerkelijk. “Momenteel zie je juist dat mensen super last minute boeken. Niet meer één of twee maanden van tevoren, maar voor de maand zelf. Eerst wilde men enkel een cottage, nu zoeken ze weer de ervaring.” Zelfs het doel van het parkbezoek wisselde per periode.

Een belangrijk leerpunt dat Otterspeer en zijn team uit de pandemie meenemen, is het besef van flexibiliteit in teams. Dan met name de lokale, internationale teams. Bij een meer decentrale aanpak kunnen we nu sneller acties inzetten, sneller datastromen en analyseren en erop reageren. Je maakt per land een heel specifieke campagnestructuur. Tijdens corona zocht je steeds naar wat aanslaat bij de consument, wat kan volgens de lokaal geldende regels. Eerst wilden mensen cottages, nu de hele experience. Daar pas je de creatives ook op aan.”

*) Henri Otterspeer van Center Parcs en Pieter van Rekom van Quantcast worden tijdens Emerce Conversion geïnterviewd door Ronald ter Voert.

De videocollectie van Conversion wordt op donderdag 24 juni na 08.00 uur gepubliceerd. Belangstellenden kunnen zich gratis registreren om alle presentaties te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond