Deel dit artikel
-

Centraal Beheer en ABN AMRO winnen Social Awards

Centraal Beheer is dit jaar, samen met ABN, de winnaar van de Social Media Insurance Monitor 2017. De prijzen werden donderdagavond uitgereikt tijdens de presentatie van de zevende editie van dit onafhankelijke onderzoek naar de inzet van sociale media op initiatief van ITDS Business Consultants.

Centraal Beheer heeft nog steeds verreweg de meeste trouwe fans van alle verzekeraars. Met always-on content versterkt het bedrijf zijn klantrelaties en wordt de dialoog aangegaan, ook over actualiteiten.

Centraal Beheer won eerder in 2013 en stond vorig jaar op de derde plaats. Aegon klom van plaats 4 naar nummer 2 en Zilveren Kruis maakt de top 3 van dit jaar compleet. Achter ABN AMRO werd bij de banken Rabobank tweede en ING derde.

Social heeft eindelijk zijn plek veroverd bij verzekeraars, zegt ITDS-directeur Arjen de Boer. ‘Zes jaar geleden lieten de verzekeraars nog vele kansen liggen. De metingen van 2017 laten zien dat de verzekeraars sociale media als het belangrijkste communicatiekanaal beschouwen voor de binding met de consumenten. Dit jaar komt de focus op targeting, content en organisatie, want de snelheid van de digitale ontwikkelingen en de dreiging van de disruptors blijven een uitdaging.’

Belangrijke trends volgens ITDS (pdf): Het Facebook kanaal blijft belangrijk voor klanttevredenheid. Het ontwikkelen van chatbots is een belangrijk aandachtspunt voor 2018. De focus zal nog meer op videocontent komen te liggen. En social zal als kanaal steeds meer email gaan vervangen.

Dit bericht is 564 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond