CEO Sanoma Media België stapt op
De reorganisatie van uitgeverij Sanoma heeft een eerste slachtoffer geëist: De topman van de Belgische tak van de Finse uitgever Sanoma, Aimé Van Hecke, vertrekt. De nieuwe CEO is Hans Cools, nu nog Chief Operations Officer (COO).
Van Hecke, die sinds 2006 de Belgische mediatak van Sanoma leidde, laat in een verklaring weten dat ‘dit proces om een andere stijl van leiderschap vraagt’.
Net als in Nederland moet Sanoma België (470 werknemers) een groot aantal bladen in de etalage zetten. Sanoma Media Belgium NV is de uitgever van tijdschriften als Flair, Libelle, Marie Claire, Story, TeVe-Blad en Pink Ribbon. Daarnaast is Sanoma voor 33 procent eigenaar van De Vijver Media, dat weer bestaat uit producent Woestijnvis, tv-blad Humo en SBS Belgium (Vier en Vijf).
Sanmoma Nederland gaat alleen verder met titels die ook ‘een groot digitaal potentieel’ hebben, zoals LINDA, Libelle, Viva en Flair. De Belgische tak gaat vermoedelijk een veel groter aantal bladen lozen.
.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond