Deel dit artikel
-

China ontdekt mobiel adverteren

Een markt van 527 miljoen Chinese consumenten met een smartphone lijkt een droom voor adverteerders. En die weten inmiddels de diverse mobiele diensten te vinden. Zo ook Coca-Cola, dat de berichtendienst WeChat gebruikte voor zijn Lyric Coke-campagnes. Goed voor 3 miljard impressies.

Adverteerders zijn van plan om volgend jaar meer geld te spenderen aan reclame op smartphones dan op televisie, zo weet The New York Times. Drie jaar terug ging de helft van het advertentiebudget nog naar televisie, en 14 procent naar digitaal, volgens ZenithOptimedia. Dat verandert nu er een middenklasse op komst is met een meer digitale levenswijze.

Dat advertentiegeld komt alleen niet terecht bij Facebook, YouTube en Twitter, de meeste grote internetdiensten worden geblokkeerd. De winnaars zijn Tencents Weixin (WeChat) en Sina Weibo, de Chinese Twitter.

Coca-Cola startte zijn campagne in mei. Daarbij konden gebruikers een video van 10 seconden delen. Modehuis Burberry heeft inmiddels ook het Weixin-netwerk ontdekt voor zijn wintercampagne. Daarbij konden gebruikers live naar een modeshow kijken. De totale advertentiebestedingen zijn overigens niet bekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond