Deel dit artikel
-

Chinese techbedrijven willen privacyregels Apple omzeilen

ByteDance, de eigenaar van TikTok, Tencent en andere techreuzen in China testen momenteel een tool om de nieuwe privacyregels van Apple te omzeilen en iPhone-gebruikers te blijven volgen zonder hun toestemming.

Het lijkt te gaan om een initiatief van de China Advertising Association, die 2.000 leden heeft.

IDFA is het systeem dat door Apple wordt gebruikt om te zien wie op advertenties klikt en welke apps worden gedownload. In de komende weken zal Apple zijn gebruikers meer privacy geven. Vanaf dat moment moeten appontwikkelaars via een pop-up bericht toestemming vragen om gebruikers te mogen volgen. Adverteerders zijn daar niet blij mee, omdat ze vrezen dat veel gebruikers die toestemming niet zullen verlenen. Zij kunnen dan geen gerichte advertenties tonen.

Hoe Apple zal reageren op een eventuele Chinese muiterij is nog niet bekend. De richtlijnen van de App Store zijn van toepassing op alle ontwikkelaars over de hele wereld.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond