Clear Channel sleept megacontract voor reclame Belgische treinstations binnen
Clear Channel mag de komende tien jaar de advertentieruimtes in de Belgische treinstations beheren.
Het bedrijf wil na de start van het contract op 1 januari onder meer het aantal digitale panelen in de stations opvoeren van 200 naar 800.
Wekelijks passeren meer dan 8 miljoen mensen in de stations. Het gaat dan ook om het grootste contract van de markt in België, zegt Jan De Moor, directeur van Clear Channel Belgium, tegen de VRT.
Reizigers kunnen ook hun smartphone opladen aan de reclamepanelen.
Het contact had nogal wat voeten in de aarde. Het bedrijf lag vier jaar geleden nog in de clinch met reclamereus JC Decaux.
Clear Channel zat samen met de spoorwegmaatschappij in de joint venture Publifer, die de panelen in beheer had. De rechter oordeelde na protest van JC Decaux dat de toewijzing van de concessie aan Publifer onrechtmatig was gebeurd.
NMBS besloot daarop Clear Channel uit te kopen uit Publifer. Het personeel van Publifer verhuist naar Clear Channel.
Foto Pixabay
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond