CM tempert de verwachtingen voor 2025

Mobiele dienstverlener CM.com uit Breda heeft zijn verwachtingen voor 2025 bijgesteld nadat de omzet in het tweede kwartaal opnieuw daalde. Het bedrijf zag een omzetdaling van 12 procent ten opzichte van een jaar eerder, wat een verslechtering is ten opzichte van het eerste kwartaal, waarin de omzet met 3 procent terugliep.
Tegelijkertijd steeg de brutomarge licht van 29,3 naar 31,8 procent, al daalde de brutowinst met 4 procent naar 19,8 miljoen euro. De terugkerende omzet groeide met 6 procent naar 34,5 miljoen euro, maar de genormaliseerde EBITDA daalde met 21 procent naar 3,9 miljoen (pdf).
Hoewel CM.com vasthoudt aan zijn eerdere EBITDA-doelstelling van 22 tot 27 miljoen euro voor 2025, verwacht het bedrijf nu aan de onderkant van die bandbreedte uit te komen. CM.com blijft echter optimistisch over het tweede halfjaar, waarin een herstel van de brutowinst wordt voorzien. De operationele kosten zullen naar verwachting op een vergelijkbaar niveau blijven als in 2024.
‘De eerste helft van 2025 was een periode van transformatie voor CM.com. Na een sterk eerste kwartaal hebben we het momentum weten vast te houden, gedreven door innovatie, operationele discipline en een duidelijke focus op onze ontwikkeling tot een AI-First onderneming,’ zegt CEO Jeroen van Glabbeek.
Een belangrijk hoogtepunt was de lancering van Agentic AI Studio: HALO, volgens de CEO ‘een van de meest betekenisvolle productlanceringen in onze geschiedenis’. ‘Wij geloven dat de AI-markt zich op vergelijkbare wijze ontwikkelt als de telecom- en internetindustrieën, waarbij de verschuiving van infrastructuur naar toepassingen centraal staat. CM.com heeft altijd geïnvesteerd in die laatste categorie. HALO stelt bedrijven in staat om AI direct te integreren in hun bedrijfsvoering, en we zijn verheugd te zien dat steeds meer klanten het platform omarmen — wat hun manier van werken fundamenteel verandert.’
Het bedrijf heeft in het afgelopen kwartaal de samenwerking met Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix verlengd tot en met 2026. Daarmee blijft CM.com als Event Partner een belangrijke rol spelen bij de digitale fanexperience van het grootste sportevenement van Nederland.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond