Deel dit artikel
-

CM.com dieper in conversational commerce met overname Robin

Technologiebedrijf CM.com doet zijn tweede overname in de hoek van automatisering van klantcontact. Na CX Company in mei leggen de Brabanders nu de hand op RobinHQ.

CM.com koopt doorgaans winstgevende, groeiende bedrijven. RobinHQ stond afgelopen twee jaar in de Deloitte Technology Fast 100 en boekte in 2019 een omzet van twee miljoen euro.

Om de overname te betalen zal de koper nieuwe aandelen uitgeven ter waarde van 1,5 miljoen euro. Die anderhalf miljoen euro is niet de overnamesom. Daarover doet het bedrijf geen uitspraken, anders dan dat die in cash en aandelen wordt betaald.

Directeur Patrick Speijers van RobinHQ krijgt in de nieuwe constellatie in een keer toegang tot een internationale markt op vier continenten. CM.com koopt behalve een klantenbestand met nadruk op de e-commercemarkt ook nieuwe technsiche functies bij voor helpdeskafdelingen.

De software van Robin kent integraties met e-commercepakketten als Magento, Shopify, Salesforce, SAP en Shopware.

Foto: Giuseppe Milo (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond