Deel dit artikel
-

CM.com koopt CX Company

Technologiebedrijf CM.com koopt CX Company uit Rotterdam, een specialist in chatbottechnologie. De bedrijven gaan hun diensten combineren. Zo ontstaat een leverancier van digitale kanalen, betalingen en te automatiseren conversaties.

De Brabanders betalen 15,5 miljoen euro voor CX Company van oprichter en CCO Dirk Jan Dokman. Afhankelijk van de prestaties van de nieuwe loot aan de CM-stam loopt die som nog verder op, maar er zit een plafond aan. De transactie wordt betaald in cash en aandelen. CM geeft niewue aandelen uit ter waarde van vier miljoen euro.

CM’s CEO Jeroen van Glabbeek (foto, rechts): “We hebben altijd al veel berichten verstuurd, maar die worden zeker de laatste maanden rijker. Het worden ook meer dialogen in plaats van alerts. Steeds meer grote bedrijven investeren in technologie om conversaties aan te gaan”, per chat “en hun jongere klantgroepen vragen daar om, omdat het normaal voor hen is.”

In de uitleg van Van Glabbeek faciliteert zijn bedrijf de dialogen al qua kanaal. CM.com biedt bedrijven de mogelijkheid met klanten te communiceren per sms, Whatsapp, Messenger, Apple Chat en Wechat. De invulling voor die kanalen leverde het nog niet. “Bedrijven hebben meerdere leveranciers nodig en moeten die als regisseur zelf aan elkaar knopen. Wij maken een totaaloplossing.”

Met het gecombineerde product kanaal- en conversatietechnologie hoopt de directeur meer internationale enterpriseklanten te strikken. Dan gaat het om ondernemingen met miljoenen consumenten als klant die de hele dag door willen kunnen praten met hun leverancier.

Van Glabbeek voerde meerdere oriënterende gesprekken en koos uiteindelijk voor een gevestigde partij met een vergelijkbare internationale ambitie. CX Company, opgericht in 2004, levert technologie voor chatbots die snappen wat de consument vraagt. Die bots kunnen tegelijk kijken wie die klant is en wat zijn contact- of orderhistorie is. Het is actief in Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk.

Dirk Jan Dokman wordt aandeelhouder CM en blijft aan als CCO bij CX Company, dat Digital CX gaat heten onder het nieuwe dak.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond