CM.com koopt Tilburgse AI-specialist Building Blocks

Techniekbedrijf CM.com is van plan de Tilburgse AI-specialist Building Blocks te kopen en diens expertise uit te smeren over alle CM-onderdelen.
De bedrijven zijn daartoe exclusieve onderhandelingen aangegaan die, naar verwachting, nog een maand zullen duren. Dat maakten de bedrijven gisteren bekend. Het is CM uit Breda te doen om het team van Building Blocks dat voor zeker drie kwart bestaat uit datawetenschappers. Er werkt in totaal veertig man.
Directeur Jeroen van Glabbeek (foto) van CM.com zegt tegen deze uitgave: “Zelf beschikken we over conversation AI die de inhoud van gesprekken herkent. Building Blocks heeft, wat wij noemen, consumenten AI. Dat gaat over zaken als berichten, bezoeken en betalingen. Die data slaan we op op ons consumentendataplatform. De AI zorgt ervoor dat die gegevens slimmer gebruikt kunnen worden.”
Als voorbeeld geeft de ondernemer de situatie bij Corendon dat met de Tilburgse software aanzienlijk minder e-mails naar zijn klanten kon gaan sturen en daarmee toch significant meer reizen kon boeken.
“Deze technologie wordt geïntegreerd zodat het als één platform voelt. Op al onze producten komt een AI-laag om te analyseren wie iemand is en wat zijn intentie is.” Dat zijn de diensten Service- en Marketingcloud. “Building Blocks is goed in het vinden van toepassingen. Onze voice-, text- en paymentsdiensten hebben baat bij deze technologie.”
De nieuwe loot aan de CM-stam moet binnen afzienbare tijd verdubbelen qua aantal medewerkers. Het team zal fifty-fifty werken voor moederbedrijf CM enerzijds en eigen klanten anderzijds.
Klanten van Building Blocks betalen een maandelijkse vergoeding. Met het inlijven van de partner, de bedrijven werken bij klanten al jaren samen, krijgt CM.com er een vaste stroom, terugkerende inkomsten bij. De jaarlijkse terugkerende omzet van Building Blocks steeg afgelopen jaar met 97 procent en komt over 2021 uit op ongeveer vier miljoen euro. Tot de klanten behoren onder meer Samsung, Basic-Fit, Corendon and Sligro.
De consumenten-AI kan goed overweg met Nederlands en Engels en zal eerst worden aangeboden op CM-markten waar die talen gangbaar zijn. In een later stadium zal er ondersteuning komen voor andere talen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond