Deel dit artikel
-

CM.com lanceert WeChat Pay voor Europese klanten

Technologiebedrijf CM.com voegt WeChat Pay toe aan zijn portfolio met gebundelde betaal- en communicatiediensten.

Winkeliers in het fysieke domein kunnen hierdoor Chinese klanten bedienen met een betaalsysteem dat ze van thuis kennen. Aan de kassa hoeven ze enkel een QR-code te scannen en de betalingt te autoriseren op hun mobiel. De dienst is nauw verwant aan de gelijknamige chatdienst die CM reeds ondersteunt.

Volgens de Brabantse onderneming is onder Europese retailers de vraag naar bekende Chinese betaalmethoden exponentieel gegroeid voor zowel online aankopen als voor aankopen in winkels. Nu er meer online wordt gekocht is het juist nu nog relevanter voorbereidingen te treffen om de vraag van de Chinese consument te beantwoorden.

CM handelde in 2019 voor 625 miljoen euro (+5%, PDF) aan betalingen af. Het bedrijf biedt de combinatie van communicatie-, betaal- en ticketdiensten. Met Chinese koppeling is het niet de eerste in Nederland die de betaaldienst uit de stal van Tencent biedt. Adyen, PayPro, Pay.nl en Stripe ondersteunen het ook.

Foto: Grace Yin, director van WeChat Pay, Rise (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond