Deel dit artikel
-

Coca Cola zet AR in voor ‘margerijke drankjes’

Coca-Cola European Partners Nederland lanceert The Soda Experience voor horecapartners in Nederland. Consumenten kunnen een QR-code op de menukaart scannen met hun smartphone en dan verschijnt met behulp van augmented reality (AR) een selectie uit het Coca-Cola assortiment voor de ogen van de klant op tafel.

Het bedrijf claimt de eerste ter wereld te zijn die een AR-beleving toevoegt aan het serveren van frisdrank. Het hulpmiddel is tot stand gekomen in samenwerking met social-first agency GoSpooky.

The Soda Experience is beschikbaar vanaf vandaag op het zogeheten MyCCEP-platform voor alle horecaondernemers in Nederland.

Volgens Carmen Helmink, Senior Shopper Marketing Manager van Coca Cola Nederland, heeft 87 procent van de gasten voordat ze een horecagelegenheid binnengaan nog niet besloten welk merk ze gaan drinken. Daarnaast wordt meer dan de helft van de gasten op andere gedachten gebracht door het zien van de menukaart.

Visuele aspecten spelen een belangrijke rol in de uiteindelijke keuze van het drankje. ‘We wilden dat het niet alleen een innovatieve gadget is, maar vooral meerwaarde biedt aan onze horecapartners door gasten te leiden naar margerijke drankjes.’

Volgens Tom Geurts, AR lead bij GoSpooky, is op het gebied van WebAR graphics en realtime shaders ‘het onderste uit de kan gehaald’. Vooral het pushen van de extreem uitdagende combinatie van organische materialen, glas, vloeistof, ijsblokjes en metaal is goed geslaagd.’

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond