Colruyt Group lanceert BOIR: nieuwe webshop voor verfijnde dranken
De Belgische Colruyt Group introduceert BOIR, een nieuwe webshop met een gevarieerd en uniek assortiment dranken. Van verfijnde wijnen, unieke bieren, aperitieven en digestieven tot originele alcoholvrije alternatieven. BOIR biedt voor elk tafelmoment ‘een passende keuze’.
De website legt de nadruk op beleving en begeleiding, met intuïtieve zoekopties en persoonlijk advies om klanten te helpen de juiste drank te vinden.
Bestellen is eenvoudig, betalen gebeurt online en klanten kiezen zelf of hun pakketje afgeleverd wordt in een Collect&Go-afhaalpunt of aan hun voordeur.
‘Vandaag zijn er al heel wat kwalitatieve dranken op de markt, maar niet iedereen vindt er even vlot zijn weg naartoe, daarnaast is de wijnwereld nog steeds een zeer complexe wereld voor een consument,’ aldus Tom De Prater, verantwoordelijk voor e-commerce bij Colruyt Group.
BOIR speelt in op de stijgende vraag naar alcoholvrije dranken, een marktsegment dat sterk groeit. Uit eigen onderzoek blijkt dat Belgen steeds bewuster bezig zijn met hun drankconsumptie en steeds vaker kiezen voor non-alcoholisch, al dan niet vanuit gezondheidsoverweging. Vandaag koopt 1 op 3 klanten wel eens een alcoholvrij alternatief. Dat er nog veel groei in die markt zit, bevestigt Tom De Prater: ‘Klanten zijn echt op zoek naar dranken die ze zonder schroom op tafel kunnen zetten, die een volwaardige plek kunnen innemen naast wijn of bier, of die zelfs helemaal vervangen. Niet alleen het alcoholvrije segment is een groeimarkt, ook de online verkoop van verfijnde dranken zit in de lift. Met BOIR combineren we beiden.’
Wijn is het sterkst vertegenwoordigd in het aanbod van BOIR. In 1937 bottelde Colruyt Group al z’n eerste fles wijn. Nu is dat jaarlijks zo’n 28 miljoen liter wijn. In 1982 startte de eerste wijnaankoper bij Colruyt. En in 1988 kwam de eerste cataloog van Klassewijnen uit, dat tien jaar later naar een online webshop evolueerde.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond