Colruyt test spraaktechnologie via Google Home
Klanten van de Belgische supermarkt Colruyt kunnen sinds kort boodschappen doen met hun stem. De supermarktketen is een proefproject gestart via de spraakassistent Google Home en Android-smartphones.
Colruyt is nog niet zover dat de bestellingen aan huis worden bezorgd, schrijft De Tijd. De boodschappen moeten klanten nog zelf gaan kopen in de winkels of bestellen in de app bij de webwinkel Collect&Go. Gaandeweg worden de mogelijkheden uitgebreid.
Colruyt is de eerste supermarktketen in België die spraaktechnologie lanceert. In Nederland startte Albert Heijn vorig jaar een gelijkaardig project, maar dat is niet toegankelijk voor zijn Belgische klanten.
In de VS kunnen mensen via Google met hun stem winkelen bij de supermarktketens Walmart, Costco, Walgreens en Kroger.
Wanneer de supermarkt zijn spraaktechnologie openstelt voor alle klanten, is nog niet duidelijk.
Emerce organiseert 5 maart een Update Voice in B.Amsterdam. Kaarten hier.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond