Deel dit artikel
-

‘Commerce en content hebben elkaar nodig’

De structuur van de huidige webwinkels wordt flink overhoop gehaald, denkt onderzoeksbureau Forrester . In plaats van allemaal losse winkels zullen er drie nieuwe modellen ontstaan; syndicated boutiques, e-commerce netwerken en 'elastische' retailers.

In de nabije toekomst zullen retail- en mediabedrijven meer samenwerken om zo omzetten te verhogen en merkbekendheid te krijgen. 'Commerce en contentbedrijven hebben elkaar meer dan ooit nodig', zegt Forrester-onderzoeker Jim Nail. 'Het huidige, affiliate systeem zal worden vervangen door wat we noemen 'cooperative e-commerce.' Hierbij wordt de selfservice van de klant verhoogd, en de winkelervaring zorgt voor loyaliteit aan de winkel.

'Syndicated boutiques' zullen de links in een verhaal vervangen; hierachter zit een kleine pop-upwinkel waar enkele artikelen te koop zijn. De bezoeker verlaat de content niet om naar de winkel te komen.

In e-commerce netwerken kunnen media en verkoopsites nieuwe verkoopmogelijkheden creeren door exclusieve content te mengen met product-aanbiedingen. Als de bezoeker interesse heeft, kan hij bij een aangesloten winkel kopen door één enkele klik.

Elastische retailing ontstaat als verkopers samenkomen met retailers om te kunnen voldoen aan de vraag naar advies, aanbevelingen en producten. Zo kunnen ze de kosten van merchandising delen, zonder hun eigen manier van zakendoen te veranderen.

Bron: Internetnews

Deel dit bericht

1 Reacties

Dennis

Ik ben er van overtuigd dat e-commerce netwerken in de toekomst een zeer belangrijke rol gaan spelen op het gebied van e-commerce.En dat e-commerce en content elkaar nodig hebben staat als een paal boven water. Mensen zullen altijd veel waarde hechten aan persoonlijke begeleiding, dit is altijd al zo geweest. Je kunt technisch heel veel veranderen, maar mensen zullen altijd dezelfde behoeftes houden. Deze behoeftes worden waarschijnlijk alleen maar groter. Er wordt veel waarde gehecht aan high-tech maar nog veel meer aan high-touch. Binnen e-commerce netwerken zijn deze twee behoeftes perfect toe te passen naast het feit dat zowel bedrijven en mensen met deze vorm van e-commerce zaken willen doen. Maar een ding is zeker, een high-tech business zonder high-touch zal geen succes hebben. Net als bij traditionele bedrijven (geen e-business zaken) zullen bij e-busines zaken alleen diegene succes hebben die deze twee op een goede manier kunnen combineren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond