Concurrent mag niet waarschuwen voor omstreden websitebouwer Proximedia
Het bedrijf Visualmedia mag toch niet waarschuwen voor de omstreden websitebouwer Proximedia.
Proximedia is al jaren negatief in het nieuws en de klachten komen ook al jaren op hetzelfde neer: agressieve verkooptactieken in combinatie met beloften die niet worden nagekomen. Bedrijven die weigeren te betalen worden voor de rechter gesleept: soms met succes, maar even vaak ook niet.
Proximedia, dat websites, bedrijfsvideo’s en online marketing verzorgt onder namen als BeUp en tegenwoordig ook MKB Clickservice, lijkt niet gediend van negatieve publiciteit en stelt ‘miljoenen euro’s’ schade te lijden.
Websitebouwer Visual Media waarschuwde voor het bedrijf. BeUP eiste in kort geding dat die waarschuwing werd weggehaald en dat een dwangsom van maximaal 50.000 euro wordt opgelegd als dat zou worden nagelaten. De rechter veegde alle bezwaren van tafel.
Het Hof vindt de kritiek aan te merken als verboden vergelijkende reclame. De publicatie is openbaar gemaakt op de website van VisualMedia – bij uitstek een medium waar commerciële uitlatingen worden gedaan – en is dan ook een vorm van reclame.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond