Deel dit artikel
-

‘Consument deelt passie via Twitter’

Op Twitter delen consumenten graag informatie over producten en merken. 66 procent deelt regelmatig hun mening en 78 procent volgt actief de mening van andere mensen. Dat blijkt uit het door Twitter zelf uitgevoerde onderzoek ‘Twitter Influential Audience Pitch’ onder meer dan 10.500 internetgebruikers, waaronder 4800 Twitter-gebruikers.

Uit het onderzoek blijkt dat bijna twee derde van de Europeanen (76 procent) op Twitter graag hun mening deelt over hun favoriete onderwerpen. In vergelijking met algemene internetgebruikers (69 procent) is dit ruim meer. Bijna twee derde van de Europeanen op Twitter (64 procent) wordt regelmatig om advies gevraagd door vrienden en familie bij het maken van een aankoopbeslissing (internetgebruikers: 53 procent)

Europeanen ontdekken via Twitter ontdekken sneller nieuwe dingen dan gemiddeld (79 procent tegenover 73 procent), zijn ruimdenkend over nieuwe dingen (75 procent tegenover 70 procent) en willen graag de eerste zijn die nieuwe dingen uitproberen (58 procent tegenover 44 procent).

Ook voor merkcommunicatie zou Twitter moeten werken. Vooral als het product
van een favoriet merk komt (52 procent versus 43 procent). Zodra een merk het vertrouwen van mensen op Twitter heeft gewonnen, nemen ze vaak deel aan loyaliteitsprogramma’s.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond