Deel dit artikel
-

Consument heeft hoge verwachting van VR-bril

Dit jaar zouden er in Nederland makkelijk 1 miljoen VR brillen kunnen worden verkocht. Dat verwacht Multiscope na onderzoek onder ruim duizend Nederlanders.

Eén op de tien ondervraagden heeft al eens een virtual reality bril geprobeerd en één op de drie heeft interesse in deze bril. De consument vindt VR-brillen vooral interessant voor films, series, documentaires, gaming en medische toepassingen.

Driekwart van de consumenten is bekend met virtual reality brillen, zoals een cardboard, Oculus Rift of Samsung Gear VR. Momenteel bezit 1 procent van de Nederlanders een virtual reality bril.

Consumenten zien de VR-bril niet enkel als gadget voor entertainment. Ook toepassingen met maatschappelijk nut, zoals medische toepassingen en het overwinnen van angsten vinden consumenten interessant.

De interesse ligt hoger bij degenen die de VR-bril daadwerkelijk geprobeerd hebben. Een virtual reality bril met geïntegreerd scherm heeft de grootste interesse. Eén op de tien is geïnteresseerd in een VR-bril met een smartphone als scherm.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond