Deel dit artikel
-

Consument tevreden over kwaliteit digitale dienstverlening banken

Consumenten zijn best tevreden over de kwaliteit van de digitale dienstverlening van hun huidige bank. 73 procent van de respondenten beoordeelt zijn primaire bank met een cijfer 8 of hoger als het gaat om ‘digitaal gemak’. Dit blijkt uit onderzoek door PanelWizard in opdracht van TJIP, The Platform Engineers.

Aspecten die verreweg de meeste Nederlanders belangrijk vinden bij hun bank zijn een gebruiksvriendelijke website (93 procent) en een app (81 procent) waarop zij alles zelf gemakkelijk kunnen regelen en bereikbaarheid buiten kantooruren per telefoon of chat (67 procent).

Wat betreft nieuwe betaalmethoden is Tikkie veruit het meest gebruikte financiële product/dienst (51 procent). Slechts 1 op de 9 Nederlanders kent dit product niet (11 procent).

Zeven op de tien kennen cryptobetalingen zoals de Bitcoin wel van naam, maar gebruiken het niet. Ook betalen met een smartphone is bekend, maar wordt weinig toegepast. De virtuele creditcard is het minst bekend, maar staat op nummer drie in het gebruik.

Ongeveer de helft van de respondenten geeft aan een virtuele creditcard in de toekomst (zeker) niet te gaan of blijven gebruiken; tegenover ruim een kwart die zegt dat in de toekomst zeker wel te gaan of blijven doen. Opvallend is dat jongvolwassenen (jonger dan 30 jaar) vaker vanwege veiligheidsredenen geen gebruik (zouden) maken van de virtuele creditcard dan dertigplussers.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond