Deel dit artikel
-

‘Consumenten vinden centrale opslag van hun gegevens eng, zelfs op hun eigen computer’

POWERED BY THE PEOPLE

Bizrate.com verzamelt feedback van klanten over zo'n 1700 e-tailers. Resultaat zijn hitlijsten van de beste aanbieders per branche. Bijzonder zijn de scorelijsten per service-onderdeel. E-tailers worden onder andere beoordeeld op productselectie-mechanismen, aflevertijden en klantenservice. Bizrate claimt dat zo'n 750.000 online shoppers hun vragenlijsten hebben ingevuld. Een vergelijkbare site is epinions.com.

VIER SOORTEN SHOPPERS

Internet-consumenten zijn te verdelen in koopjesjagers, selectieve kopers, verstandige kopers en comfortzoekers. Laatstgenoemde groep is met 65 procent verreweg het grootst. Comfortzoekers doen meer impulsaankopen dan de anderen, en kopen vooral bij websites met luxeproducten. (Bron: Consumer Electronic Manufacturers Association (CEMA) http://www.cemacity.org /)

KLANT IN GETALLEN

* 69,4% van de Internetters twijfelt om online aankopen te doen, omdat ze niet weten wat e-tailers met hun persoonlijke gegevens doen. (Bron: NFO Interactive)

* Een 'online only' retailer besteedt 42 dollar om een nieuwe klant te werven, een multichannel retailer is 22 dollar per klant aan acquisitiekosten kwijt. (Bron: Boston Consulting Group)

* Het simultaan gebruik (multitasking) van pc en tv groeit. In 18,1 miljoen Amerikaanse huishoudens staan pc en tv tegelijkertijd aan in één kamer. (Bron: Media Metrix)

* 35% van de online shoppers zouden meer besteden als ze 'live' konden praten met een verkoper. (Bron: NFO Interactive)

* 24,1% van de online shoppers zegt minder te gaan besteden in 'gewone' winkels. (Bron: NFO Interactive)

* Een online shopper vertelt gemiddeld twaalf andere mensen over zijn ervaringen met e-commerce. Over goede films wordt gemiddeld met negen anderen gesproken. (Bron: Opinion Research)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond