Deel dit artikel
-

Consumentenbestedingen aan mobiele apps naar 170 miljard dollar

De consumentenbestedingen aan mobiele apps passeerden in 2021 maar liefst 170 miljard dollar, zo blijkt uit onderzoek van App Annie. Het gaat om uitgaven binnen iOS, Google Play en Android appwinkels van derden in China.

De uitgaven zijn met 19 procent gestegen op jaarbasis. Wel daalde de groei in app-downloads. Dat waren er overigens altijd nog 230 miljard.

In januari 2021 rapporteerde App Annie een downloadgroei van 7 procent op jaarbasis in 2021, die nu is gedaald tot slechts 5 procent.

De groei vindt grotendeels plaats in opkomende markten zoals India, maar ook door Pakistan, Peru, de Filippijnen, Vietnam, Indonesië en Egypte.

Een belangrijke trend is dat consumenten meer tijd doorbrengen in apps, in sommige gevallen zelfs meer dan de tijd die ze besteden aan tv-kijken. De gemiddelde Amerikaan kijkt bijvoorbeeld 3,1 uur tv per dag, maar in de loop van het afgelopen jaar brachten ze 4,1 uur door op hun mobiele apparaat. In markten als Brazilië, Indonesië en Zuid-Korea overschreden gebruikers in 2021 vijf uur per dag.

Veel van deze tijd werd doorgebracht in sociale, foto- en video-apps, die het afgelopen jaar goed waren voor 7 van elke 10 minuten die op mobiel werden doorgebracht.

Er waren 233 apps en games die in 2021 meer dan 100 miljoen dollar binnenhaalden, en dertien titels die meer dan 1 miljard genereerden. Dit is een stijging van 20 procent ten opzichte van 2020, toen er toen 193 apps en games waren die de grens van 100 miljoen overschreden en slechts acht titels die jaarlijks meer dan 1 miljard verdienden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond