Deel dit artikel
-

Consumentenbond: betaal niets aan Best-Tip.nl

De Consumentenbond waarschuwt tegen het bedrijf Best-Tip.nl, dat via een telefonisch aanbod consumenten geld afhandig probeert te maken door korting te beloven op reizen. Een e-mail met meer informatie wordt niet verstuurd, wel een aanmaning.
Gedupeerden laten weten dat na het telefonische contact de beloofde extra informatie uitblijft. In plaats daarvan stuurt incassobureau Meijerink een aanmaning voor 55 euro. Bij niet betalen stijgt het bedrag tot 100 euro. In sommige gevallen belt het incassobureau ook. Volgens de Consumentenbond is Best-Tip.nl ‘het zoveelste bedrijf dat via een telefonisch aanbod consumenten geld afhandig probeert te maken’.

Consumenten hoeven echter niet te betalen, omdat de overeenkomsten ongeldig zijn. Best-Tip vraagt namelijk geen handtekening van de consumenten, terwijl dat bij telefonische verkoop van een dienst wettelijk verplicht is. De Consumentenbond raadt gedupeerden daarom aan niet te betalen.

Naar aanleiding van de klachten heeft de Consumentenbond contact opgenomen met Meijerink Incasso. Die heeft vervolgens alle nog openstaande vorderingen vooralsnog gestaakt. Ook heeft het incassobureau toegezegd geen opnames meer als ‘bewijs’ van de overeenkomst te sturen, omdat een telefonisch ‘ja’ immers niet voldoende is.

De Consumentenbond ontvangt geregeld klachten over bedrijfjes die op slinkse wijze consumenten ten onrechte aan ongewilde overeenkomsten proberen te verbinden. Door druk uit te oefenen met behulp van incassobureaus proberen ze hun slachtoffers geld uit de zak te kloppen. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) tikte onlangs nog incassobureaus op de vingers die voor dergelijke bedrijven onterechte vorderingen incasseerden.

Deel dit bericht

9 Reacties

Richard Budding

Goedemorgen, Ook ik ben zojuist ingegaan op een aanbieding van besttip ik ben nog in afwachting van een mail of post want heb deze nog niet gehad. Mocht er een aanmaning binnen komen deze dus niet betalen? Grt Richard Budding

Chedi - Best tip

Ben ook opgelicht door deze mensen

David

Vandaag gebeld door Best-Tipp via het nummer 020-2159597 met de aanbieding om een maand gratis mee te spelen in een loterij ‘samen met slechts 150 andere mensen’.

De beller stelde zich keurig voor met naam en firmanaam. Reden voor het belletje was dat ik ‘eerder een vragenlijst had ingevuld’. Inderdaad had hij al mijn gegevens, maar mijn oude email van 2 jaar terug.

Mijn bankgegevens had hij echter niet. Waar ik die vroeger wel gaf aan diverse belbedrijven ben ik daar nu terughoudend mee, vooral als ik de firma en haar reputatie (nog) niet ken. Aanbiedingen waarmee je ‘gratis’ een prijs kunt winnen moet je namelijk meestal toch voor betalen – en soms wint iemand inderdaad die prijs, maar ik ben het nooit..

Inmiddels had ik op het web gezocht naar Best-Tipp en vond o.a. deze rubriek. Dus besloot maar niet op het aanbod in te gaan. Uiteraard werd de goede man een beetje boos want hij had al best tijd aan mij besteed. Tja, we zien het wel. Ik koop mijn loten fysiek of online alleen bij de loterijen zelf, niet via vage intermediars. Waarna ik van de Vriendenloterij of de Postcodeloterij (allemaal hetzelfde bedrijf uiteraard) wel weer een anabieding krijg voor 2 gratis trekkingen… als ik eerst ook maar 2 trekkingen betaal 🙁 altijd hetzelfde liedje.

Benieuwd of Best-Tipp veel meer van dit soort reacties krijgt; dan zullen ze binnenkort wel onder een andere naam opduiken met weer een ander aanbod.

PS ik ben langzamerhand helemaal klaar met firma’s die ongevraagd telefonisch bij mij binnenvallen. En het Bel Me Niet register helpt geen zier.
Kana de Consumentenbond niet eens een betere oplossing regelen ?

M. Zenden

Ook ik ben vandaag gebeld door een meneer van Best Tip met tel. nr. 020 – 215 95 97. Ze weten het vol te houden want het was al de 8e poging nadat ik eerdere keren had aangegeven geen tijd te hebben of de telefoon niet had beantwoord. Meestal neem ik nummers die ik niet ken niet op.

Hetzelfde verhaal. Ik had eerder meegedaan aan een enquete (wat niet waar is) en als ‘beloning’ mocht ik gratis meedoen aan een loterij. Ik ‘kreeg’ 700 rijtjes in 7 trekkingen en maakte kans op de jackpot van € 20.000.000,–. Die kans was groot want er zouden maar 150 mensen deelnemen. Ik kon mijn geluk niet op!

Ik gaf aan dat er natuurlijk ergens een addertje onder het gras zat. Die zat er niet want ik zat nergens aan vast en er was geen abonnement. Ik kreeg alleen een bevestigingsbrief dat ik meespeelde.

Klinkt aanlokkelijk. Maar dan blijkt dat de zgn. trekkingen pas in augustus plaatsvinden, en ik (alleen) de eerste week ‘gratis’ mee mocht doen. De volgende weken moest ik een bedrag betalen van € 8,50. Maar… ik kon in de eerste week al meteen opzeggen. Hij wilde het makkelijk voor me maken: ik kon bij het ontvangen van de brief al meteen opzeggen! Gewoon via mail of telefoon. Maar dan moest ik wel voor de overige weken in augustus betalen.

Nu ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik best open sta voor een leuke aanbieding, en als het erop aan komt, vergeet op tijd op te zeggen. Dan hang je dus toch vast aan een soort abonnement, want de wekelijkse kosten lopen dan gewoon door. De vraag is of er ook echt prijzengeld wordt uitgekeerd, en of er überhaupt sprake is van een loterij. Dat valt niet na te gaan. De site van best-tip.nl bestaat niet. Wat je wel vindt als je even gaat googelen zijn verhalen van mensen die gedupeerd zijn.

Als nou maar genoeg mensen hierin trappen, valt hier best geld te verdienen. Maar niet door mij of andere medespelers.

Dus, wees gewaarschuwd! Trap niet in aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn want dat is het dan waarschijnlijk ook!

S. Berkel

Zojuist ook door Best Tip gebeld en op het moment dat je afziet van de actie wordt ook per direct de verbinding verbroken.

Petra

O, balen..Ik ben er dus wel ingetrapt.. en nu zie ik dat er van de week 34,50 word afgeschreven.. wat moet ik nu doen?
Ik doe eigenlijk nooit mee met zulke dingen en nu opeens wel een keer en nu lees ik dit bericht..

Tim Ruisendaal

Ik herken me in alle reacties op deze site. Ik ben vorige week gebeld door een medewerker van Best Tipp. Een dag later las ik op de site van de Consumentenbond deze verhalen en heb ik direct actie ondernomen. Het bedrijf gemeld bij de Fraude Helpdesk en bij de Consumentenbond. Maandag (vier dagen na het telefonisch contact met Best Tipp) ontving ik de beloofde e-mail. Ik heb direct mijn deelname opgezegd en daarmee zijn ze akkoord gegaan. Ik reageer NOOIT meer op telefoontjes van bedrijven die ik niet ken. Het levert alleen maar stress en onzekerheid op.

Stephan Schut

Ik ben er dus ook in getrapt! Baal er ongelofelijk van!

Bij mij is nog geen geld afgeschreven. Maar dat zal wel gaan gebeuren ben ik bang.

@Tim Ruisendaal hoe heb je contact kunnen krijgen met Best tip?

Als er een bedrag wordt afgeschreven kan ik dat dan door de bank terug laten storten?

Michelle

Op een andere site vernomen dat dit bedrijf onderdeel is van puzzel 4u.com

Ik heb dit bedrijf gebeld en kon netjes mijn lidmaatschap voor Best Tipp meteen laten beëindigen. Hopelijk hebben hier meer mensen wat aan!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond