Consumentenbond: Betaal niet voor Shoppendoejezo.com

De Consumentenbond waarschuwt zijn leden voor Shoppendoejezo.com, dat telefonisch een abonnement aanbiedt voor kortingen bij webshops. Het bedrijf oefent flinke druk uit om mensen te laten betalen, terwijl er sprake is van een ongeldige overeenkomst.

De site biedt een lidmaatschap aan waarmee consumenten kortingen kunnen krijgen op aankopen bij diverse webwinkels. Op de website wordt geschermd met namen van onder meer MediaMarkt, Bol.com, Zalando en Hema.

Wie na toezegging annuleert, krijgt alsnog een rekening toegestuurd. Die rekeningen variëren van 49,95 tot 195 euro, waarbij ook direct met deurwaarders en bijkomende kosten wordt gedreigd.

Consumenten hoeven volgens de bond echter niet te betalen, omdat de overeenkomsten ongeldig zijn. Shoppendoejezo.com vraagt namelijk geen handtekening van de consumenten, en dat is bij telefonische verkoop van een dienst wettelijk verplicht.

30 Reacties

Vorig jaar gebeld door shoppen doe je zo, opgezegt binnen 2 weken nu bijna een jaar later voor de zoveelste keer een ander incasso bedrijf, nu direct solutions bv een maail gehad om te betalen, dit betreft een nieuw bedtijf dat in het voorjaar bestart is.
Onder de moemer algemeen secretariaat.
€55,95+€40= €95,95. Binnen 3 dagen betalen.
Niet geantwoord ivm geen geldige overeenkomst.
Mvg Henk Peters

In februari een betaalopdracht van 39,95 naar shoppen doe je zo, ik heb onmiddellijk geblokkeerd. Ik kan me niet herinneren met iets ingestemd te hebben dus so meteen shoppen doe je gebeld. Bij de eerste gesprek heb ik toegestemd via de mail, bij de twede met andere medewerker via sms heel onduidelijk allemaal en bij mij vraag hoe ze aan mij rekeningnummer zijn gekomen was de antwoord dat ik heb een of andere enquete ingevuld.ik heb twee keer voor bewijzen gevraagd, kopieën van mail, sms ,enquete met mij rekeningnummer er op en ook van de telefonische gesprekken met hun maar heb nooit iets van gekregen. Gisteren kreeg ik een mail van Direct Solution van algemeen secretariaat om de factuurbedrag €95,95 ( hoofdsom €55,95 + incassokosten €40,00) over te maken binnen 3 dagen. Heb contact opgenomen met ConsuWijzer en ze adviseren ( dezelfde als Kassa) om NIET te betalen
Met vriendelijke groet, Dana

Beste allemaal alweer gebeld nu om een bedrag van 199 euro ging eerst om 49 euro nooit aanmaning gehad op de opname is ook duidelijk te horen dat ik geen abbonement wens en geen automatische incasso nu dreigen ze weer met incasso bureau voor de zoveelste keer iemand nog advies

Van hetzelfde laken een pak: nu wordt oma gedreigd met € 199.00 en anders wordt het nog meer. Ze hebben hun tactiek van dreigen(Direct Solutions) omgezet in een zalvende, begripvolle en wij helpen u benadering via Mediation Agency. Pure oplichter- en geldklopperij. Heb dat bureau een mail gestuurd dat oma niet betaald met bovenstaande argumentatie. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Zal andere gedupeerden op de hoogte houden via deze site.

Heb vandaag zeer agressief telefoontje gehad van Direct Solution. Zou in 2015 akkoord zijn gegaan met de korting inkoop dienst voor 59. Dat zou per mail zijn bevestigd en door mij niet herroepen en dus geldig. Omdat ik nooit heb betaald nu 195 kosten. Ik kan me die aanbieding niet herinneren. Maar erger, het mailadres dat zij gebruikt hebben bestaat al jaren niet meer. Dus ik heb nooit enige mail gehad. Zij weigeren mij aan te horen. Geen bewijs aangedragen. Alleen onfatsoenlijk eenrichtings gesprek en dreiging met advocaat en deurwaarder. Ik zie die graag tegemoet.

Zelfs na jaren word ik wisselend opgebeld door agressieve verkopers van Shoppendoejezo, ByeAndFlye en andere aanverwante benamingen, nu zelfs door incassobureaus. Volgens mij is het een en dezelfde oplichtersbende
Eén keertje een band ingesproken en halverwege gezegd dat het niet goed voelde.De mail waarmee je kunt opzeggen natuurlijk nooit ontvangen.
FlyeAndBye Heeft mij nooit telefonisch benaderd, gewoon geïnd. Gestorneerd en vervolgens heb ik een brief van opzegging ontvangen.
Maar niets stopt de gang van zaken. Ook al weet ik (je) dat in mijn (je) gelijk staat, het voelt ‘unheimisch’, intimiderend en onveilig. Moet ik straks een een emmer water over de balkonwand kieperen als de deurwaarder op de stoep staat?
Ik heb nog nooit een dubbeltje rood gestaan!
De dreiging van registratie bij de BKR of zoiets, filteren die de oplichters er uit? Het raakt je (mij) toch in je (mijn) gevoel van veiligheid. Je hoort zulke rare verhalen die mensen in nare posities brengen dat dit toch bedriegend over komt.

Ik word zojuist gebeld door een incassobureau met de melding dat er een vordering van mij openstaat van shoppen doe je zo, het zijn zelfs 2 abonnementen van juni en september 2016. Ik heb in juni 2016 hier iets afgesloten maar dit binnen 1 week weer gecancelled. Er is toen ten onrechte geld van mijn rekening afgeschreven wat, na een telefoontje naar shoppen doe je zo, is teruggestort. Na een maand weer een bedrag afgeschreven, na weer een telefoontje werd mij geadviseerd het bedrag te storneren en de incasseerder te blokkeren. In juni 2017 werd ik gebeld door een incassobureau. Er werd gezegd dat ik euro 195 moest betalen anders kwam er een deurwaarder. Na veel overleg en zogenaamde terugkoppeling met hun financiele afdeling kon ik eenmalig een bedrag van Euro 49,95 betalen en dan was de zaak afgedaan en werd mijn dossier gesloten. In juli 2017 kreeg ik een mail van een incassobureau dat er nog Euro 99,95 openstond en dat ik die moest betalen. Ik heb toen gebeld en de mails doorgestuurd en mijn dossier werd gesloten. Vanmiddag krijg ik dus weer een andere incassobureau aan de telefoon met de mededeling dat ik dus 2 openstaande accounts heb waar ik dus 2 x Euro 130,00 voor moet betalen. Ik weet zeker dat ik helemaal niets heb afgesloten behalve die ene in juni die ik na een week heb beëindigd. Ik heb ook nooit een code of zo ontvangen ook geen schriftelijke bevestiging etc. Ik word hier zo ontzettend boos over, je wordt ten onrechte beschuldigd van zaken die je niet hebt afgesloten.

Hallo, ik kreeg vandaag een telefoontje van direct solutions dat ik een bedrag heb openstaan van 177,40 bij eukorting.nl. Ik zou hier in 2015 mail van hebben ontvangen en later ook aanmaningen omdat ik niet binnen 14 dagen had afgezegd. Ik kan hier niks van terugvinden en me ook niks van herinneren. Maar ik knijp m wel. Ze hebben gezegd dat als ik niks laat horen ze het dossier donderdag overdragen aan de deurwaarder.

Kijk uit met alles wat Direct Solutions op noemt, praten heel snel en hopen je hiermee te overbluffen. Ook mij hebben ze met de deurwaarder gedreigd, heb de site nog eens opgezocht waar het eventueel betrekking op heeft en kwam tot het volgende de ontdekking. Zie https://www.homeatholiday.com/, heb hun hier op gewezen en hoor sinds dit bericht niets meer. Tips kijk eerst op de site waar het eventueel betrekking heeft, hier vindt u misschien dezelfde info als hierboven.

Wij zijn ook gisteren gebeld door Direct Solutions met dezefde bewoording als bij ericpistorius . Hebben het over een schuld van 2015 , 98 euro stond nog open , is nu opgelopen naar 177.40 Euro. Als wij vandaag niet betaling sturen ze een deurwaarder. Tijdstip van telefoontje was 16.33 uur , terwijl kantoor is gesloten om 16.00 uur. Wachten nu geduldig wat er gaat gebeuren , heb niet gereageerd op de mail want ik heb nooit iets ontvangen en heb om bewijsmateriaal gevraagd . Hier reageerde de beller laconiek met bedreigingen over Rechtbank deurwaarder en oplopende kosten per verwerking en brieven sturen .

Geregistreerd: 29 okt 2008 14:26

Ook wij werden gebeld door Direct Solutions BV vanaf telefoonnummer 020-4917703.
Een heel verhaal over EUkorting uit 2015 en dat er een bedrag openstond van €177,40. Voor maandag te betalen anders komt er een deurwaarder.

Ik heb hierover direct de politie gebeld:
Het nummer 020-4917703 staat als “gevaarlijk” genoteerd in het politiesysteem.
Hier zijn al meerdere meldingen die vallen onder telefonische oplichting.
Dus betaal niet! Er zal je niets gebeuren.

Vandaag ook bericht gehad van direct solutions met telefoonnummer 020 4917703
Ze beweren dat wij ergens mee akkoord zijn gegaan wij weten van niks hebben nooit eerder berichten ontvangen en bij navraag waarmee
Geen antwoord wel dreiging dat er verdere stappen ondernomen gaan worden ( deurwaarder )
Ook een mail gekregen dat het bedrag 177,40 morgen betaald moet zijn zo niet volgen er verdere stappen
Ga hier in ieder geval melding van maken bij de politie in mijn ogen zijn dit oplchters

Vanmiddag hetzelfde verhaal schuld van €89,- openstaan was nu € 177.40 geworden, dreigen met deurwaarder. Moet morgen betaald zijn, vertrouw het niet !
Hoe meldt je dit bij de politie ?

Ben net ook gebeld door direct solutions met hetzelfde verhaal een schuld van augustus 2016 van € 89.00 was nu ook € 177.00 geworden. Maar als ik nu die € 89.00 betaalde was ik overal vanaf. Ze konden dit nu nog zo doen, maar EU korting was bijna falliet, en dan ging het door naar de gerechtsdeurwaarder en die ging rekenen vanaf die €177.00. Dus ik vroeg nog om bewijzen, want ik weet van niets, maar die konden ze niet overleggen. Hoe meld je dit bij de politie, en wat kunnen die ermee?

Naar blijkt moet je nog steeds aangifte op het politiebureau. Vervelend.

Nuttige links: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-van-oplichting.html
https://www.fraudehelpdesk.nl/

Succes

Je kan gewoon bellen via 0900-8844.
Als je je verhaal uitlegt dan maken ze daar notitie van wat al heel nuttig is.
Aangifte doen kan inderdaad alleen op het politiebureau.

Ben vandaag ook gebeld door Direct Solutions BV omdat ik in het verleden (ergens 2016) ooit telefonisch akkoord ben gegaan met een of ander kortingsactie… Dringend verzoek om per direct €177,40 te betalen anders zou betalingsachterstand naar deurwaarders gaan met bijkomende kosten van €400.
Na einde gesprek meteen mail ontvangen met betalingsverzoek. Niet betaald.
Heb bedrijf gegoogled en ik zie dat ze meer mensen lastigvallen!!
Goede tip om aangifte te doen!!

Ook ik gebeld schrok ervan ik denk dit kan toch niet best wel n tijd aan de telefoon gehangen .ook van hotelovernachting/ vliegtickets.ik had niet binnen 14 dagen geannuleerd.was 60 euro afgeboekt en terug gestort zeiden ze daarna was t bedrijf geblokkeerd door bank. Wisten mijn email adres laatste 3 cijfers van bankrekening.ze vergaten wel tussenvoegsels te noemen .
Ik keek ondertusse op bankapp. Niks terug te vinden van 16 aug 2016 en ook geen mail. Zeg stuur me t maar op mail en ikwil geluidsopname hebben.want t was op band zeiden ze.hij was er niet voor de bewijzen zei hij .man wat was ik kwaad.
Nadat hij opgehangen had .had ik t telefoonnr gegoogled en bank gebeld . Die konden er ookniks van vinden. Ik voelde al dat t oplichting was zei ook tegen die man dit smaakt naar oplichting. Nou maandag even politie bureau bellen. Maar niet tegeloven dat zijnog steedskunnen bellen met dat nummer.terwijl er al veel meldingen zijn op verschillende sites

Ben 14november ook door Direct Solution gebeld om een bedrag van 86,00 te betaken over iets waar ik in Augustus 2016 zou hebben ingeschreven. Modest op dezelfde drag betaken Anderson Krueger ik de dour warden op bezoek.
Wat te doen, betalen. Telefonema en darn a email Kwan erg dredged over!

Ben op 18 november gebeld door Direct Solutions omdat ik ook in het verleden september 2016 akkoord zou zijn gegaan met een of andere kortingsactie ter waarde van € 89,00, na 14 dagen een herinneringsmail moeten hebben ontvangen en in december nog een keer een mail moeten hebben gekregen om te betalen, nooit deze mails ontvangen
Zaterdag dringend verzoek gekregen om voor vandaag 20/11/2017 €177.40 te betalen anders wordt deurwaarder ingeschakeld en komt er nog eens €400,00 bij. Na einde telefoontje meteen mail ontvangen met betalingsverzoek, direct een mail teruggestuurd of ze me de betr. mails alsnog konden opsturen, tot nu toe nog niets gehoord ook nog niets betaald. Wel op de website https://www.fraudehelpdesk.nl/contact/ een bericht hierover geplaatst, nog niets betaald, ook niet van plan te betalen

Ook ik heb vanmiddag een soortgelijk telefoontje gehad. Ook op verzoek een betalingsherinnering per mail ontvangen. Politie gebeld, Vara kassa geinformeerd, met fraudehelpdesk en bij Consuwijzer terecht gekomen. Op hun advies vanm iddag nog een ondertekende brief per mail teruggestuurd met de vraag naar aanvullende informatie zoals oorspronkelijk bedrag, geleverde goederen of diensten, eerste nota, naam van opdrachtgever met overeenkomst. Consuwijzer heeft prima voorbeeldteksten op hun site staan. De aanval is de beste verdediging! Maar vooral niet betalen.

Hallo,

Zojuist exact dezelfde ervaring met dit oplichtersbedrijf. Sowieso is het een scam, dus iedereen die zich zorgen maakt: niet doen.
Wat mij steekt, is dat de overheid hier geen actie op onderneemt. Kennelijk is er een klein clubje mensen die een BV hebben opgericht en dus mensen geld proberen af te troggelen.

1. Hoe komen ze aan onze gegevens? Ze weten naam, telefoonnummer, laatste 3 cijfers van bankrekeningen, etc.

2. Aangifte lijkt geen zin te hebben; Het antwoord van de dame bij de politie was ‘geen actie ondernemen, ze kunnen u niets maken’. Hoe kan dit bedrijf aangepakt worden? Dit zijn duidelijk criminelen.

Op 17 november werd ik door Direct Solutions gebeld. Ik zou in augustus 2016 telefonsisch iets hebben gekocht bij EU korting. Wanneer ik er van af had willen zien, had ik binnen twee weken moeten reageren op een herinneringsmail. Hierin zou ik hebben verzuimd en daarom werd ik gesommeerd om voor 20 november €177.40 te betalen. De persoon aan de lijn dreigde met inschakeling van een deurwaarder. Wanneer ik meteen zou betalen zou het dossier gesloten worden.
ik kan mij echter niet voorstellen dat ik überhaupt iets telefonisch heb gekocht en ik heb al helemaal geen herinneringsmail gekregen.
Ik heb aangegeven inzicht te willen in het dossier, of in ieder geval in de verstuurde mails. Ik wilde weten wat voor diensten het exact betreft. Er werd mij gezegd dat dit niet mogelijk was en dat ik gewoon moest betalen. Wederom onder dreiging van inschakeling van de deurwaarder.
Echter, in geval van telefonische verkoop moet de koper een aankoopbewijs ontvangen, wat door de koper ondertekend dient te worden.
Ik heb niet betaald en heb het voorval gemeld bij de politie

Vandaag een telefoontje gehad van Direct Solutions met ene Boris en begon direct een verhaal dat ze blij zijn mij eindelijk te spreken, ik zou iets aangegaan zijn met shoppen doe je zo! Ik wist daar helemaal niets meer van en sterker nog heb ik hier ook nog nooit gebruik van gemaakt om via deze site iets te kopen! Zij hebben mij een bandje laten horen waar ik dit bevestigd zou hebben en er wordt daar in een bedrag genoemd van € 49,95 en zie op mijn bankgegevens dat er toen € 69 door SEPA incasso is afgehouden, maar zie niet dat ik dat (helaas niet) heb teruggeboekt. Zij zeggen dus van wel en of ik effe direct vandaag iets van € 142 moet betalen en anders staat er volgende week woensdag om 14.30 een deurwaarder op de stoep! Na een discussie omdat ik al aangeef hier nooit telefonisch, per email of per brief eerder ben benaderd, werd dit voorstel € 90 en heb het gesprek beeindigd en dat ik niets betaal en dat ik die Deurwaarder dan wel zie! Binnen 5 minuten werd ik nogmaals gebeld en of ik een sms heb ontvangen waarin vermeld staat dat ik vandaag nog € 50 moet betalen om geen deurwaarder aan de deur te krijgen!!! Zelf teruggebeld via ander nummer en kreeg een Belgische dame en vroeg ze naar mijn 06 en zei dat deze niet voorkwam en of ik deze wilde herhalen, dat heb ik niet gedaan omdat ik bang was dat hier vervolgens misbruik van wordt gemaakt en heb de verbinding verbroken met de melding die ze mij meegaf dat dit op eigen risico is? Of ik hier aangifte van wil doen zal ik nog even over nadenken, maar ik lees dat ik niet de enige ben die hier mee heeft te maken.

ik ben net ook gebeld door direct solutions dat ik aan het bedrijf eu korting een schuld heb mij werd ook verteld dat ik 177 euro
moest betalen en dat ik anders dik 400 euro deurwaarders kosten moest betalen , de naam was div meyer , wat me vreemd voor komt omdat het een buitenlands persoon was en ik niet verwacht dat die meyer heet .
ik kan wel giga boos worden omdat soort mensen eigenlijk zouden ze ……… met dat soort praktijken

Ook ik ben door direct solutions gebeld op 20 november 2017 even na 17.00 uur . Er stond een bedrag open. Hij zou zijn best voor mij doen zodat het bedrag teruggebracht zou worden tot € 89,00, mits ik binnen 1 dag dit bedrag zou overmaken. , anders kwamen er allelei extra kosten bij stuurden ze de deurwaarder op mijn dak.
HIJ kwam nogal dreigend over. Net als bij bovenstaande berichten.

Ook wij zijn vandaag gebeld door Direct Solutions b.v met de vraag waarom wij onze openstaande schuld van 177,40 niet betaalden. geen idee waar ze het over hadden volgens hun waren wij in 2016 gebeld en waren wij akkoord gegaan met een vliegticket of zoiets. volgens hun hadden we meerdere mails ontvangen en was de betaling niet gelukt of terug geboekt en hadden ze een bandje met onze bevestiging . de mails zijn nergens terug te vinden . wel een mail van direct solutions bv gehad om per omgaande te betalen. wij waren flink geschrokken en gingen toch even op internet googelen en zagen toen dat er meerdere mensen met dit te maken hadden. ergens een opluchting maar toch een heel erg akelig gevoel en idee. weet niet goed wat nu te doen. heb wel een mail gestuurd naar hun dat ik graag de datums wil waarop ze ons gemaild hebben. welke stappen kun je ondernemen ??

Alice niet mailen ze hebben de antwoorden klaar liggen , je begint dan zelfs aan jezelf te twijvelen
ze konden mij zelfs datums en tijden geven dat ze de mails gestuurd hadden ,
is zo gedaan dat al je sspam post dan al verdwenen is ,
dus twijvel niet aan jezelf . je hebt niets gehad .
mocht ik nog wat van ze horen kom ik deef meyer in amsterdam bezoeken bij direct solutions

zojuist ook gebeld door Direct Solutions, met mededeling dat ik iets niet betaald zou hebben voor een of andere reisaanbieding, maar daar doe ik nooit aan mee, dus weet ook zeker dat ik niets gekocht heb. Medewerker komt met hele tijdlijn die verdacht veel op eerdere reacties lijkt (bandopname, mails, incassopogingen). Als ik vraag naar stukken, mails etc dan heeft hij dat niet, die kan ik bij de deurwaarder opvragen. Dat is prima, dan laat ik het mijn rechtsbijstand wel uitzoeken maar volgens hem kost dat ook geld. Medewerker was niet klantvriendelijk, liet mij niet uitpraten dus heb ik de verbinding verbroken. Belt hij meteen weer terug, dus echte aanhouder. Heb de telefoon nu van de haak, kan hij bellen wat hij wil…
Ga zometeen aangifte doen.

vandaag ben ik gebeld door direct solutions, met het verhaal dat ik ruim een jaar geleden telefonisch iets had afgesloten met Benelux korting om voor €94 dan een weekend weg en uit eten te kunnen met korting, een heel vreemd verhaal. dit bedrag zou geincasseerd zijn van mijn rekening nummer wat meneer dus ook op kon noemen en mijn bank had dit bedrag teruggehaald en het bedrijf geblokkeerd zodat ze het niet konden incasseren. (ben meteen even naar mijn bank toegegaan en die konden hier niks van terug vinden) ik schijn via de mail diverse aanmaningen gehad te hebben beweerde deze meneer (die ik noooooit heb ontvangen) en werd dus vandaag voor het eerst gebeld en meteen bedreigd met gerechtsdeurwaarder. ik ben flink over de zeik gegaan dat ik nooit aanmaningen heb ontvangen en me hier niks van kan herrinneren en het bedrag van 182 euro werd dan na een overleg van 30 seconde met zijn collega in vermindering gebracht naar 94 euro omdat ze konden zien dat ik nooit gebruik had gemaakt van de kortingscodes dus werd het boetegeld vd aanmaningen kwijtgescholden.
ze hebben mij direct een mail gestuurd met het openstaande bedrag waar ik het naar over kan maken. helemaal geen specificatie om welk bedrijf het gaat en waar de kosten vandaan komen. op de vraag de contact gegevens te geven van het bedrijf die hun heeft ingeschakeld kreeg ik geen antwoord.
in eerste instantie raakte ik in paniek door de bedreiging met gerechtsdeurwaarder en wilde dit geld eigelijk zsm overmaken, maar na verder onderzoek betaal ik niet eerder dan dat ze mij bewijzen gaan sturen van de overeenkomst die ik volgens hun gemaakt zou hebben.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug